چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 303973

به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی امروز در ۱۸ استان کشور باران و برف میبارد.

امروز در ۱۸ استان کشور باران و برف میبارد

سلامت نیوز:به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی امروز در ۱۸ استان کشور باران و برف میبارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، مناطق شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و خلیج‌فارس بارش باران و تشکیل مه پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور به صورت رگبار و رعد‌وبرق و در ارتفاعات به شکل برف رخ می‌دهد و برای ارتفاعات مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: از اواخر وقت امروز اصفهان و قم بارش دارند و همچنین در استان‌های تهران، البرز، سمنان و خراسان رضوی بارش‌ها به شکل پراکنده اتفاق می‌افتد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها امروز در شمال و شرق خوزستان، لرستان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: فردا پنجشنبه در مناطق غرب و جنوب غرب از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: علاوه بر مناطقی که گفته شد، بارش‌ها به شکل پراکنده در استان‌های قزوین، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، جنوب گلستان و شرق اردبیل رخ می‌دهد و همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی پنجشنبه بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه روز جمعه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: هر چند در شمال خلیج‌فارس، بوشهر، مناطقی از خوزستان، غرب فارس و غرب دریای خزر، غرب گیلان و شرق اردبیل در اواخر وقت جمعه بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان این موضوع که سامانه بارشی بعدی از روز شنبه وارد کشور می‌شود، متذکر شد: این سامانه بارشی فعالیت گسترده‌ای را در نیمه غربی کشور خواهد داشت و یکشنبه با شدت فعالیت سامانه بارشی مواجه هستیم و به جز استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی کرمان بقیه نقاط کشور از بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی پایتخت بیان کرد: حداکثر دمای تهران امروز ۱۴ درجه و حداقل دمای آن به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد، آسمان پایتخت امروز صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی است و به تدریج در آن افزایش ابر و بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha