یک پزشک متخصص گفت: ریه‌های انسان پس از عفونت از طریق ابتلا به کرونا به طور خودکار احیا می‌شوند، اما با انجام برخی اقدامات ساده می‌توان این روند را تسریع کرد.

چگونه پس از ابتلا به کرونا روند بهبود ریه‌ها را سرعت دهیم؟

سلامت نیوز:یک پزشک متخصص گفت: ریه‌های انسان پس از عفونت از طریق ابتلا به کرونا به طور خودکار احیا می‌شوند، اما با انجام برخی اقدامات ساده می‌توان این روند را تسریع کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر الکساندر کارابننکو متخصص ریه اظهار کرد: التهاب ریه ناشی از عفونت با ویروس کرونا عواقبی دارد که باید مدتی با آن مقابله کرد. از جمله آثار سوء ویروس کرونا بر ریه بیمار ایجاد منطقه وسیعی از تغییرات فیبروکیستیک، سرفه و تنگی نفس است که همه آن‌ها به شرط عدم مداخله در این فرآیند، در یک دوره زمانی کمتر از ۱.۵ ماه ناپدید می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری نووستی،او افزود: فرآیند‌ احیا در بدن همواره صورت می‌گیرد و وقتی سلول‌ها می‌میرند، سلول‌های جدیدی به جای آن‌ها تولید می‌شود، از همین طریق ساختار ریه‌ها نیز احیا می‌شود. اما در برخی موارد مانند زمانی که فرد بدست خود، جانش را به خطر می‌اندازد این روند به طور کامل انجام نمی‌شود.

به گفته این پزشک متخصص، فردی که سیگار می‌کشد به ریه‌های خود فرصت بهبودی نمی‌دهد؛ بنابراین سیگار کشیدن در این مورد نه تنها عادت بدی است، بلکه یک نوع خودکشی آرام است.

کارابننکو توضیح افزود: اگر فرد مبتلا به ویروس کرونا سیگار بکشد، ریه‌های او هرگز از التهاب شدید یا آثار سوء این ویروس بهبود نمی‌یابند. سیگار کشیدن پس از ابتلا به این بیماری به بیان ساده یک خودکشی آرام است؛ اما اگر سیگار نکشیم، ریه‌ها به راحتی بهبود می‌یابند که البته روند آن در افراد مختلف، متفاوت است.

او تاکید کرد: این روند به طور متوسط ​​بین سه ماه تا یک سال کامل طول می‌کشد و بستگی زیادی به وضعیت سیستم ایمنی بدن و آمادگی جسمانی فرد دارد.

این پزشک متخصص گفت: تمام بیماری‌های مربوط به ویروس کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی مسری نشان دهنده ضعف سیستم دفاعی بدن هستند که مهمترین آن‌ها سیستم ایمنی بدن و سپس آمادگی جسمانی است. کسی که ورزش می‌کند و سبک زندگی سالمی دارد، حتی اگر به این بیماری هم مبتلا شود، به مانند فردی که از سلامتی خود مراقبت نمی‌کند، تحت تاثیر این بیماری قرار نخواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha