تهران از روز شنبه در وضعیت نارنجی کرونا قرار خواهد گرفت و محدودیت‌ها در تهران و شهر‌هایی که از قرمز به وضعیت نارنجی تبدیل شده اند، کاهش پیدا خواهد کرد.

فعالیت کدام مشاغل تهران از شنبه آزاد است؟

سلامت نیوز: تهران از روز شنبه در وضعیت نارنجی کرونا قرار خواهد گرفت و محدودیت‌ها در تهران و شهر‌هایی که از قرمز به وضعیت نارنجی تبدیل شده اند، کاهش پیدا خواهد کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تهران از روز شنبه در وضعیت نارنجی کرونا قرار خواهد گرفت و محدودیت‌ها در تهران و شهر‌هایی که از قرمز به وضعیت نارنجی تبدیل شده اند، کاهش پیدا خواهد کرد.


در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا گزارش وضعیت شهر‌ها داده شد و بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ۶۴ شهر قرمز داریم و ۲۷۸ شهر نارنجی هستند و ۱۰۶ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و شهر‌هایی که تغییر وضعیت داده اند، از شنبه محدودیت‌ها با توجه به وضعیت جدیدشان اعمال خواهد شد.


در طرح جامع مدیریت بیماری کرونا شهر‌ها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، بر این اساس در شهر‌های زرد به ازای هرصد هزار نفر روزانه ۴ بیمار با تست مثبت کرونا، در شهر‌های نارنجی روزانه ۶ بیمار مثبت کرونا به ازای هر صدهزار نفر و در شهر‌های قرمز به ازای هرصد هزار نفر ۱۰ بیمار مثبت کرونایی بستری می‌شوند.


بنابر اعلام ستاد ملی کرونا از صبح شنبه شهر تهران در وضعیت نارنجی کرونایی خواهد بود و بر این اساس گروه دوم مشاغل و اصناف می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند البته در استان تهران شهر پیشوا همچنان از نظر وضعیت کرونا قرمز است و محدودیت‌های کرونایی شامل مشاغل گروهه ای ۲ ، سه و چهار در شهر پیشوا خواهد شد.
یکی از محدودیت‌های اعمال شده در شهر‌های قرمز از جمله تهران در ۲ هفته گذشته منع آمد و شد از ساعت ۲۱ بود و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای خودرو‌های متخلف در نظر گرفته شده بود تا از دورهمی جلوگیری شود؛ بنابر اعلام وزارت بهداشت دورهمی‌های خانوادگی نقش زیادی در ابتلا به کرونا در ایران دارد و از این رو در شهر‌های قرمز ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اعمال می‌شود.

احتمال تمدید ممنوعیت شبانه تردد خودرو‌ها در تهران
امروز علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از طرح پیشنهاد منع آمد و شد شبانه در شهر‌های نارنجی در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.
رئیسی گفت: این پیشنهاد در جلسه روز شنبه مطرح و بررسی خواهد شد و در صورت تایید در شهری مانند تهران که از شنبه وضعیت نارنجی دارد ممنوعیت تردد شبانه ادامه خواهد داشت.

مشاغل تعطیل در تهران و شهر‌های نارنجی
همچنین در شهر‌های نارنجی بنابر اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت گروه‌های ۳ و ۴ شغلی و مراکز تجمعی مانند پاساژ‌های سربسته و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی ممنوع است.
فهرست مشاغل گروه ۳: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری در گروه‌های شغلی سه قرار دارند..
فهرست مشاغل گروه ۴: همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی در گروه‌های شغلی چهار قرار دارند.

فعالیت ادارات در تهران وشهر‌های نارنجی
در تمام وضعیت‌های سه گانه شرایط هشدار، مأموریت‌های اداری غیرضرور لغو می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از اعزام کارکنان خود به مأموریت‌های اداری غیرضرور خودداری کنند. مأموریت‌های ضروری و اجتناب ناپذیر در وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز با تأیید بالاترین مقام مجاز در سطح استان و مأموریت‌های ضروری در سطح ملی صرفا با تأیید مقام مجاز در سطح ملی قابل انجام است.
ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۱/۳ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد.
برگزاری جلسات اداری با رعایت دستورالعمل‌ها و الزامات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شرایط محل جلسه و فضای مورد نیاز برای هر یک از شرکت کنندگان و با رعایت محدودیت‌های قابل انجام بوده و تعداد شرکت کنندگان جلسات در وضعیت نارنجی حداکثر ۲۰ نفرخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha