مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن ایرانی سرطان دهانه رحم ( HPV ) تا پایان سال به تولید انبوه می رسد و در دسترس مردم قرار می گیرد.

واکسن ایرانی سرطان دهانه رحم تا پایان سال به تولید انبوه می رسد

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن ایرانی سرطان دهانه رحم ( HPV ) تا پایان سال به تولید انبوه می رسد و در دسترس مردم قرار می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سرطان دهانه رحم یکی از خطرناک ترین بیماری‌هایی است که ابتلا به ویروس HPV  یا پاپیلوم انسانی علت اصلی آن است. باوجود این که سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار زن در سراسر جهان مبتلا به این بیماری می شوند و بیش از ۲۵۰ هزار زن جان خود را از دست می‌دهند.  

حسین وطن پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید این محصول فناورانه در داخل کشور شده و در آینده نزدیک در دسترس هموطنان قرار خواهد گرفت.

وی، تولید واکسن سرطان دهانه رحم را یکی از دستاوردهای مهم شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: این محصول ایرانی علاوه بر گذراندن کارآزمایی بالینی، بخش عمده ای از مجوزها را برای تولید انبوه اخذ کرده است.

وطن پور ادامه داد: هرچند تحریم ها سبب کند شدن تولید این محصول فناورانه در داخل کشور شده است، اما محققان ایرانی موفق به بومی سازی این واکسن شده اند.

وی ادامه داد: در دنیا دختران ۱۶ تا ۱۸ ساله را در مقابل سرطان رحم واکسینه می کنند و این کار در جلوگیری از ابتلا به این سرطان در سنین ۳۵ سالگی به بالا، بسیار موثر است.

رضا ملک زاده، معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نتایج مطالعات مرتبط با شیوع HPV در کشور گفت: نتایج برخی تحقیقات انجام شده در ایران شیوع کلی این ویروس در جمعیت زنان را حدود ۴ تا ۷ درصد تخمین می‌زند.  

وی، سرطان دهانه رحم را هفدهمین سرطان شایع بین زنان ایرانی اعلام کرد و گفت: با استناد به آمارهای تخمینی، مرگ های ناشی از سرطان دهانه رحم در کشور سالانه ۳۷۰ مورد است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha