نتایج دو مطالعه نشان می دهد سبک زندگی بی تحرک ریسک ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش می دهد و پیاده روی موجب کاهش ریسک فشارخون بالا می شود.

تاثیر کمتر نشستن و پیاده روی بیشتر بر کاهش خطر بیماری قلبی

سلامت نیوز:نتایج دو مطالعه نشان می دهد سبک زندگی بی تحرک ریسک ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش می دهد و پیاده روی موجب کاهش ریسک فشارخون بالا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد زنانی که به خاطر پاندمی کووید ۱۹ مدت زمان زیادی را در منزل سپری می‌کنند لازم است برای پیاده روی بیرون بروند و مدت زمان کوتاهی را جلو کامپیوتر یا تلویزیون بگذرانند.

محققان دانشگاه بافالو نیویورک در دو مطالعه جدید خود دریافتند زنانی که وارد دوره یائسگی شده بودند و به پیاده روی آهسته رفته و زمان کمتری می‌نشستند کمتر با ریسک فشارخون بالا و نارسایی قلبی روبرو بودند.

دکتر «جین واکتاوسکی وند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «پیاده روی و تحرک داشتن فعالیت‌های ساده ای هستند که می‌توانند به راحتی در زندگی روزمره ما گنجانده شوند.»

نتایج نشان می‌دهد که صرف نظر از میزان کلی فعالیت بدنی، پیاده روی بیشتر و کم تحرکی کمتر می‌تواند برای سلامت قلب و عروق مفید باشد.

محققان پی بردند بین پیاده روی و کاهش ریسک فشارخون بالا و همچنین بین بی تحرکی و افزایش ریسک نارسایی قلبی ارتباط وجود دارد.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha