وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن کرونا بر اساس نگاه و اصول کارشناسی بزودی تامین می شود و ارز لازم برای خرید واکسن نیز تامین شده است.

توضیحات وزیر بهداشت درباره خرید واکسن کرونا

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن کرونا بر اساس نگاه و اصول کارشناسی بزودی تامین می شود و ارز لازم برای خرید واکسن نیز تامین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سعید نمکی  از محل رصدخانه سلامت وزارت بهداشت افزود: برای تهیه واکسن از منابع معتبر تلاش می کنیم و به رغم بحث های که در جامعه است در وزارت بهداشت با نگاه کارشناسی خدمت تصمیم گیران رده بالای جمهوری اسلامی هستیم و بدون توجه به هر پدیده غیر کارشناسی کار را دنبال می کنیم. در دولت هم بنده موضوع را طرح کردم. بانک مرکزی هم برای تامین ارز اعلام آمادگی کرد. و به زودی واکسن را وارد می کنیم.

وی ادامه داد: پروتکل های تزریق واکسن کرونا نیز تدوین شده و معلوم است که به چه گروههای هدف و آسیب پذیر باید تزریق کنیم و از کجا باید شروع کنیم.در مورد واکسن داخلی هم آزمایش انسانی بسیار موفق بوده است و به رغم برخی جوسازی ها کار به خوبی جلو می رود.

وزیر بهداشت افزود: در مورد واکسن مشترک با کوبا نیز باید گفت کوبا کشور قدرتمندی در ساخت واکسن است و قبلا هم در تولید واکسن هپاتیت بی همکاری با این کشور را تجربه کردیم و اکنون نیز تولید واکسن کرونا را با همکاری انستیتو پاستور ایران و با دانشمدان کوبا دنبال می کنیم. فاز یک و دو تولید این واکسن بعد از مطالعات حیوانی پشت سر گذاشته شده و قرارداد تولید واکسن نیز با کوبا بسته شده است . فاز سه با وسواس انجام می شود و در بهار آینده می توانیم با اطمینان با تولید واکسن داخلی یا تولید واکسن مشترک در خدمت مردم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha