نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.

درخواست مجلس از روحانی برای جلوگیری از ورود کرونای جهش‌یافته

سلامت نیوز:مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، در نامه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آمده است:


«بسمه تعالی جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس محترم ستاد ملی مبارزه با کروناسلام علیکم.
ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار دل‌ها، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیم خالصانه ترین درودها به ارواح مقدس شهدا، خصوصا شهدای مدافع سلامت و آرزوی تفوق بر ویروس منحوس کووید۱۹ ، عناوین مهمی را جهت طرح در ستاد ملی کرونا مطرح می نمایم

۱) با توجه به اینکه مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، قطع زنجیره انسانی بوده؛ لزوم بازنگری جدی در دستوالعمل ها و ارایه راهکارهای عملی دقیق امری اجتناب ناپذیر می باشد. در این راستا جهت ساماندهی ارایه خدمات عمومی مانند احراز هویت در سامانه سجام برای سهام عدالت و یا توزیع کالاهای اساسی و یارانه‌ای که تجمعات خطرآفرین مردمی را به دنبال داشت، در بسترهای مناسب و  برنامه ریزی متولیان امر در جهت استنکاف از تجمعات مردمی به هر شکل ممکن، گامی بس بلند در تحقق این امر خواهد بود. 


اگرچه اجرای طرح سردار شهید سلیمانی با سه ماموریت محوری در زمینه های مراقبتی، نظارتی و حمایتی، به فضل خداوند و به برکت خون پاک و اخلاص بی نظیر این شهید عزیز و همکاری همه جانبه عموم دستگاه ها، با استقبال عمومی و موفقیت های نسبی خوبی مواجه گردید، لذا می توان مدلی عملی را در قالب اصول بهداشتی، با تبیین شیوه نامه های محلی، در ارایه خدمات عمومی و شهروندی، در بطن این طرح طراحی نمود و مسوولیت تبیین و نظارت بر حسن اجرای این شیوه نامه ها، بر عهده وزارتین بهداشت و کشور قرار گیرد. به نظر می رسد این روش می‌تواند برای مداخلات مبتنی بر رویکرد و راهبرد اجتماع محور، کارا و اثربخش باشد .


۲) اتخاذ تدابیر پیشگیرانه وتصمیمات مقتضی جهت جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید از کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای آلوده: 
به نظر می‌رسد اولین و مهم‌ترین اصل در این خصوص، کنترل دقیق مرزها، اعم از پایانه‌های مرزی رسمی و غیر رسمی زمینی، دریایی و هوایی و بطور خاص فرودگاه‌های بین‌المللی است که فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت تست گسترده و بررسی توالی ژنوم ویروس در شهرهای مرزی و ایجاد مکان های استاندارد جهت قرنطینه کردن بیماران احتمالی، کاملا بدیهی و ضروری است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha