سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در استان هرمزگان و ارزیابی 15 روستا، اعلام کرد که بامداد امروز شنبه 120 نفر از متاثران از زلزله با برپایی چادرهای امدادی به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

اسکان اضطراری 120 زلزله‌زده هرمزگان؛ 30 دستگاه چادر امدادی برپا شد

سلامت نیوز: سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در استان هرمزگان و ارزیابی 15 روستا، اعلام کرد که بامداد امروز شنبه 120 نفر از متاثران از زلزله با برپایی چادرهای امدادی به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمدحسن قوسیان مقدم با اشاره به گزارش شماره 3 وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در استان هرمزگان، گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.5 ریشتر در عمق 19 کیلومتری زمین استان هرمزگان حد فاصل روستای باسعیدو بندر قشم و روستاهای سایه خوش و‌حمیران از شهرستان بندرلنگه را لرزاند. در این محدوده ۳۷ روستا مشتمل بر ۶هزارو ۵۵۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزارو ۳۵۲ نفر زندگی می کنند.

وی درباره روستاهای آسیب دیده بر اثر وقوع زمین لرزه، افزود: روستاهای کلاتو، سایه خوش و دژگان از جمله روستاهای آسیب دیده هستند که ریزش دیوار حیاط و ترک خوردگی سقف و دیوار برخی منازل در آن گزارش شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه 120 نفر از هموطنان در مناطق روستایی به صورت اضطراری اسکان داده شدند، بیان کرد: پس از وقوع زمین لرزه بامداد امروز شنبه 27 دی ماه، اسکان اضطراری هموطنان متاثر از زمین لرزه با برپایی 30 دستگاه چادر و توزیع 60 تخته موکت و 160 تخته پتو انجام و تنها مصدوم این حادثه هم به صورت سرپایی مداوا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha