مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به تجهیز نیروهای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به شبکه رادیویی دیجیتال و بی‌سیم گفت: معوقات نیروهای حفاظت از جنگل نیز به‌طور کامل پرداخت شده است.

تجهیز نیروهای حفاظت از جنگل به شبکه رادیویی دیجیتال/ پرداخت کامل معوقات

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به تجهیز نیروهای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به شبکه رادیویی دیجیتال و بی‌سیم گفت: معوقات نیروهای حفاظت از جنگل نیز به‌طور کامل پرداخت شده است.


به گزارش سلامت نیوز، امیر مسعود جلالی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ارتقای پوشش حفاظتی است، اظهار کرد: ارتقای پوشش حفاظتی شامل چندین بخش ازجمله ساماندهی نیروها است. از این‌رو ساختار تشکیلاتی نیروهای حفاظتی منابع طبیعی در کشور به‌روز رسانی شد و چینش نیروها در عرصه‌های منابع طبیعی بر اساس فرم‌های استاندارد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطقی که با مشکل کمبود نیرو مواجه بودند نیز تقویت نیروهای حفاظتی در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: درحال‌ حاضر حقوق کلیه نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی بر اساس حقوق‌های تعریف شده وزارت کار است. تمام نیروها نیز بیمه شده‌اند.


 مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در ادامه با اشاره به اینکه تجهیزات خودرویی نیروهای حفاظتی نیز ارتقا پیدا کرده و ساماندهی شده است، گفت: تمام خودروها و موتورسیکلت‌های نیروها یکدست و یک‌شکل و به تجهیزاتی ازجمله تجهیزات اطفای حریق مجهز شدند.
جلالی افزود:

پیش از این نیروهای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع - که دائم با عوامل تهدید و تخریب روبه‌رو هستند - از پرداخت نشدن به‌هنگام حقوق‌های خود گله‌مند بودند. از این‌رو پرداخت به‌موقع حقوق این نیروهای ازجمله موضوعاتی است که سازمان جنگل‌ها به‌جد پیگیر آن شد و خوشبختانه اکنون هیچ نیروی حفاظتی سازمان جنگل‌ها در کشور حقوق معوقه ندارد و تمام معوقات آن‌ها پرداخت شده است همچنین تمام نیروها به‌موقع حقوق‌های ماهانه خود را دریافت می‌کنند.


به گفته وی برای اینکه نیروهای حفاظت از جنگل بتوانند کارآمدتر از قبل در عرصه‌ها حضور داشته باشند، خودروهای آن‌ها مانیتورینگ و رصد می‌شود و سعی کرده‌ایم که با پایش جانمایی خودروها و نفرات بر عملکرد نیروهای حفاظتی نظارت بیشتری کنیم.


 مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه یکی از موضوعات دیگری که در بحث حفاظت در دست اقدام است، استفاده از شبکه رادیویی دیجیتال برای نیروهای حفاظت از منابع طبیعی و ارتقای پوشش رادیویی است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان امسال ۱۸ اداره کل از شبکه رادیویی استفاده کنند. بی‌سیم‌هایی نیز در اختیار نیروها قرار گیرد. این اقدام به‌تدریج در سایر استان‌ها اجرایی خواهد شد.


۱۳۹ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است

جلالی در پایان اظهار کرد: برای ارتباط مستقیم با مردم و دریافت به‌موقع گزارش‌های مردمی از وقوع حریق، تخلفات و... نیز شماره تلفن سه رقمی ۱۳۹ را راه‌اندازی کرده‌ایم تا گزارش‌های مردمی از تمام نقاط کشور به مرکز کنترل و فرماندهی ما برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha