یک متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص راه‌های ثبت آمار عفونت‌های بیمارستانی، نکاتی را متذکر شد.

عفونت بیمارستانی در ICU چگونه کنترل می شود

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص راه‌های ثبت آمار عفونت‌های بیمارستانی، نکاتی را متذکر شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، شیرین افهمی، گفت: ارائه شماره تماس پزشک به بیمار برای اطلاع در صورت وجود مشکل، پیگیری و تماس با بیماران جراحی شده بعد از ترخیص از بیمارستان و استفاده از فضای مجازی برای پیگیری وضعیت بیماران بعد از عمل جراحی از جمله اقداماتی است که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


وی افزود: علاوه بر ثبت آمار عفونت‌های بیمارستانی، تحلیل و استفاده از این آمارها حائز اهمیت است. اطلاعات باید تحلیل‌شده و در صورت نیاز مداخلاتی برای کاهش میزان عفونت بیمارستانی، طراحی و اجرا شود.


افهمی اظهار داشت: ارزیابی عفونت بیمارستانی بهتر است بر اساس ریسک بیماران و واحدهای بیمارستان‌ها صورت گیرد. واحدهایی که کمتر با این موضوع درگیر هستند را می‌توان در فواصل زمانی طولانی‌تر مورد ارزیابی قرار داد و واحدها و بیمارانی که ریسک بالایی دارند به صورت مداوم و در بازه زمانی کوتاه مورد بررسی قرار گیرند.


وی در خصوص حضور همراه و ملاقات در بخش مراقبت‌های ویژه به ارائه گزارشی از مطالعات انجام شده پرداخت و گفت: در اغلب مطالعات صورت گرفته ملاقات و حضور همراه در بخش ویژه اثر مثبت دارد و بر آن تأکید شده است.
این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: دو مدل محدود و غیر محدود وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد و در نهایت میزان افزایش عفونت بیمارستانی در این ملاقات بسیار ناچیز است.


وی افزود: ملاحظات اخلاقی، آموزش‌های لازم که همراه آن باید ببینند، حفظ حریم خصوصی بیماران، فراهم آوردن شرایط ملاقات حضوری همراهان بیمار، غربالگری ملاقات کنندگان، پیچیده بودن کار بخش مراقبت ویژه و نظارت جدی، از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha