سازمان ملل اعلام کرد: همه گیری کووید-۱۹ و افزایش قیمت مواد غذایی موجب میشود بسیاری از مردم در کشورهای آسیایی با بحران گرسنگی روبرو شوند.

همه گیری کووید-۱۹ و افزایش قیمت مواد غذایی، عامل بحران گرسنگی در آسیا

سلامت نیوز:سازمان ملل اعلام کرد: همه گیری کووید-۱۹ و افزایش قیمت مواد غذایی موجب میشود بسیاری از مردم در کشورهای آسیایی با بحران گرسنگی روبرو شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آژانس های سازمان ملل هشدار دادند که بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در منطقه آسیا-اقیانوسیه گرسنه هستند زیرا کروناویروس به مشاغل خسارت وارد کرده و قیمت مواد غذایی را افزایش داده است.


در گزارش چهار آژانس سازمان ملل آمده است: همه گیری کووید-۱۹ موجب شده ۱.۹ میلیارد نفر توان تامین هزینه رژیم غذایی سالم را نداشته باشند. این گزارش به دنبال نتایج بررسی دیگری آمده است که پیش بینی کرده در بدترین حالت ممکن است ۸۲۸ میلیون نفر به دلیل شیوع کروناویروس دچار بحران گرسنگی حاد شوند.


آخرین برآوردها حاکی از آن است که نزدیک به ۶۸۸ میلیون نفر در سطح جهان دچار سوء تغذیه هستند که بیش از نیمی از آنان در آسیا زندگی می کنند. بیشترین میزان به کشورهای جنوب آسیا مانند افغانستان مربوط است که از هر ۱۰ نفر چهار نفر دچار سوء تغذیه هستند.


این گزارش بیشتر بر اساس اطلاعات موجود در سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همه گیری است اما تخمین زده شده که ۱۴۰ میلیون نفر دیگر به دلیل شیوع کروناویروس و قرنطینه در سال ۲۰۲۰ دچار فقر شدید شده اند.


به گزارش ژاپن تودی، از بین رفتن فرصتهای شغلی ناشی از همه گیری بیماری مانع از آن شده که خانواده ها در بسیاری از کشورها از درآمد کافی برای خرید مواد غذایی برخوردار باشند. این وضعیت را می توان در صف های طولانی که در بانک های مواد غذایی حتی در ایالات متحده تشکیل می شود، مشاهده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha