سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 306870

:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور پرداخت.

ورود سامانه بارشی به کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت که سبب افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت می‌شود. وی با بیان اینکه روز پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود افزود: فعالیت این سامانه به شکل برف و باران خواهد بود. روز جمعه با تقویت فعالیت این سامانه بارشی بارش‌ها علاوه بر غرب و شمال غرب در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از گیلان و مازندران ادامه خواهد داشت.

 این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه نیز این بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور همین طور شرق زاگرس جنوبی، سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی به شکل برف و باران ادامه خواهد داشت. در روز شنبه در بخش‌هایی از شرق کشور بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و در روز یکشنبه این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود. 

 وی افزود: از نظر شرایط دمایی از امروز تا روز پنجشنبه ادامه روند تدریجی افزایش دما را در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت که در این شرایط احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد. اما وزش باد نسبتا شدید را روز‌های پنجشنبه و جمعه در اردبیل و گیلان و برای روز شنبه در بیشتر مناطق کشور انتظار داریم. 

رفیعی با اشاره به اینکه بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و متلاطم خواهند بود درباره آخرین وضعیت آب‌هوایی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود. حداکثر دمای این شهر یازده درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود که فردا به دوازده درجه خواهد رسید. حداقل دمای فردا صبح تهران یک درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha