کمتر از یک هفته از خبر درگذشت مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی ایران حالا خبر از وخامت حال علی انصاریان دیگر بازیکن سابق تیم ملی ایران می رسد.

میناوند و انصاریان کجا به کرونا مبتلا شدند؟

سلامت نیوز: کمتر از یک هفته از خبر درگذشت مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی ایران حالا خبر از وخامت حال علی انصاریان دیگر بازیکن سابق تیم ملی ایران می رسد.

به گزارش سلامت نیوز، امروز داماد خانواده علی انصاریان، بازیکن پیشین فوتبال، که در کما است، گفته: «سطح اکسیژن او خیلی خیلی پایین است و ضربان قلب او بالاست، امیدمان خیلی کم است.الان اکسیژن حداقل باید روی ۹۰ باشد، اما  اکسیژن روی ۳۰ درصد است، ضربان قلب هم بالاست و پزشکان می‌گویند با این ضربان قلب او دو ساعت بیشتر دوام نمی‌آورد.» خبری غم انگیز درست یک روز بعد از اعلام بهبودی این بازیکن سابق محبوب، درست مثل شرایط مهرداد میناوند ،عزیزی که از دست رفت.

درباره چرایی ابتلای این دو بازیکن محبوب اما و اگرهایی وجود دارد. هر دوی این دو بازیکن در یک استودیوی تلویزیون اینترنتی در بازی دربی حضور پیدا کرده بودند و البته هر دوی این دو بازیکن حدود دو سه هفته قبل به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده بودند که گویا بارها تبلیغات این کلینیک از صداو سیما پخش شده است.

این سوال پیش می آید که در استودیوهای تلویزیونی یا همین کلینیک های دندانپزشکی چقدر پروتکل های بهداشتی رعایت می شود؟ آیا نباید در این شرایط نظارت ها دقیق تر باشد تا جان افراد بویژه چهره های مشهور که به نوعی سرمایه ملی محسوب می شوند به خطر نیفتد؟

چندی پیش بعد از فوت مهرداد میناوند، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و پزشک اورژانس، در توییتی نوشت: «مهرداد میناوند آخرین نخواهد بود، روی استودیوهای ضبط برنامه و تهیه فیلم و سریال نظارت چندانی نیست. من خود در چندین برنامه شرکت کرده و ملاحظه کرده‌ام. برای این عزیزان موضوع چندان جدی نیست. ماسک‌ها به صورت موثر زده نمی‌شود، فاصله رعایت نمی‌شود و تهویه هم مناسب نیست.»

اما حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط عمومی معاونت سیمای سازمان صداوسیما در واکنش به این اظهارات ، گفته بود: «در استودیوهای صداوسیما مواد ضدعفونی در دسترس همه همکاران و مهمانان است و استفاده از ماسک هم برای همه افراد اجباری است. فضای استودیوها هم به صورت دوره‌ای ضدعفونی می‌شود. در فضای استودیوها هم چنانچه فاصله اجتماعی لازم رعایت شده باشد، برای توجه به بحث زیبایی‌شناسی، ماسک برداشته می‌شود اما اگر برنامه همزمان میزبان چند مهمان باشد، این توصیه اکید وجود دارد که از ماسک استفاده شود. همچنین در پشت صحنه همه همکاران حتما از ماسک استفاده می‌کنند.»

این در حالی است که اگر گزارش های تلویزیونی را به عنوان مثال از شبکه خبر دنبال کرده باشید می بینید که اکثر میهمانانی که در برنامه حضور پیدا می کنند بدون ماسک هستند و در برخی برنامه ها مجری ماسک به روی صورت دارد اما خبری از ماسک زدن میهمان برنامه نیست. در حالی که وزارت بهداشت زدن ماسک را یکی از راه های اصلی پیشگیری از ابتلا به کرونا اعلام کرده است.

نکته دیگر اینکه با توجه به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی که طرح مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین است آیا تاکنون اقدامی برای بررسی اطرافیان مهرداد میناوند و علی انصاریان صورت گرفته است؟ با توجه به اینکه شاید حضور در کلینیک دندانپزشکی یکی از دلایل ابتلای این دو فوتبالیست محبوب بوده آیا از مراجعین به این کلینیک بررسی صورت گرفته است؟

اجرای جشنواره فیلم فجر یکی دیگر از نگرانی این روزهای کرونایی است. چند روز پیش فیلمی از دیده بوسی عادل فردوسی پور و پرویز پرستویی منتشر شد که انتقادات زیادی را از سوی کاربران فضای مجازی به دنبال داشت.البته دکتر علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت امروز گفت: «هشدار قاطعانه‌ای دادیم و اعلام کردم که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنید، جشنواره را می‌بندیم و واقعا پای این حرف ایستاده‌ایم.»

در پایان باید گفت مردم نگران هستند. غم به اندازه کافی در زندگی همه رسوخ کرده و استرس و اضطراب کرونا به اندازه کافی فشار زیادی بر مردم وارد کرده است. سلبریتی ها و چهره های مشهور باید بیش از پیش رعایت کنند چون زیر ذره بین مردم هستند.نظارت ها باید دقیق تر باشد تا مبادا فاجعه دیگری رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • jjp ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 1
    چرا چرت مینویسی؟ 2 هفته پیش رفتن اونجا میخای طرفو داغون کنی؟ یا خودت دندونپزشکی داری و میخای مشتریهاشو بور بزنی