مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد داوطلبان مرحله اول تست بالینی واکسن ایرانی کرونا را ۵۶ نفر اعلام کرد و گفت: همه آن‌ها طی دو مرحله واکسن خود را دریافت کردند و به عبارتی مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کووایران برکت پایان یافت.

مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کوو ایران برکت پایان یافت

سلامت نیوز: مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد داوطلبان مرحله اول تست بالینی واکسن ایرانی کرونا را ۵۶ نفر اعلام کرد و گفت: همه آن‌ها طی دو مرحله واکسن خود را دریافت کردند و به عبارتی مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کووایران برکت پایان یافت.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حامد حسینی در گفت و گو با  ایرنا، تعداد دوزهای تزریقی واکسن کرونا به داوطلبان را در دو مرحله روزهای صفر و ۱۴ اعلام کرد و افزود: تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ۹ دی ماه تا روز گذشته طی ۲ مرحله به تمام داوطلبان تزریق شده است.  

وی ادامه داد:  ۵۶ داوطلب  دو مرحله واکسن خود را طب این مدت دریافت کردند و کار تزریق این مرحله به پایان رسیده است.

حسینی افزود: تا ۱۴ اسفند ماه آخرین نمونه خونگیری از داوطلبان انجام و نتایج نهایی فاز یک تست انسانی در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می گیرد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تلاش ما این است که بتوانیم مجوزهای مطالعه تلفیقی فاز دو و سه را امسال دریافت و کار را در نیمه ی دوم اسفند آغاز کنیم.

حسینی افزود: پروتکل های مراحل بعدی آماده شده و امیدواریم نتیجه ی کارشناسی سازمان غذا و دارو را سریع تر دریافت نماییم و تا اواخر اسفند ماه وارد مرحله دوم مطالعه بالینی  شویم.

وی با اشاره به اینکه نتایج مرحله دوم این مطالعه در اردیبهشت ماه سال آینده نهایی می شود، گفت: در این زمان گزارش فاز دوم به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد و ما فاز سوم را شروع خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا تا اوایل خرداد ماه این واکسن وارد واکسیناسیون عمومی می شود، گفت: این کار به دو چیز مرتبط است، اولا در کارهای تحقیقاتی به موفقیت کامل دست یابیم و همزمان، فرایند تولید انبوه این محصول که برنامه ریزی شده است، محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha