سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 308197

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از امروز تا پایان هفته برخی از نقاط کشور بارانی خواهد بود.

نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور

سلامت نیوز:به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از امروز تا پایان هفته برخی از نقاط کشور بارانی خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور  گفت: از بعدازظهر امروز نفوذ سامانه بارشی سرد به کشورمان آغاز می‌شود. بارش پراکنده برف و باران در گیلان و مازندران آغاز خواهد شد و فردا بر شدت بارش‌ها در این دو استان افزوده می‌شود و گستره آن به مناطقی از اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در شمال سمنان و شرق تهران را هم فرا می‌گیرد.

 وی افزود: به تدریج از بعدازظهر فردا خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، لرستان، ایلام، جنوب و غرب اصفهان به صورت بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد. این بارش‌ها گاهی همراه با رعد و برق و تندباد‌های موقتی خواهد بود. 

نقشینه با بیان اینکه روی ارتفاعات زاگرس مرکزی فردا برف هم خواهیم داشت گفت: پنجشنبه فعالیت دو سامانه بارشی شمالی و جنوبی برای بیشتر مناطق کشورمان بارش ایجاد خواهد کرد. جمعه سواحل غربی دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و شنبه دامنه‌های زاگرس جنوبی و مناطقی از جنوب شرق هم انتظار بارندگی هست. فردا دریای خزر به سبب وزش باد شدید مواج و توفانی خواهد شد. از بعدازظهر امروز تا جمعه خلیج فارس را مواج پیش بینی می‌کنیم. امروز و فردا شرق دریای عمان هم متلاطم خواهد بود.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: تهران هم امروز آسمانی صاف خواهد داشت. در بعضی ساعت‌ها امشب افزایش سرعت باد را در تهران خواهیم داشت. در ارتفاعات تهران احتمال باد و کولاک برف هم وجود دارد. از نظر دمایی کاهش دما و بارش در استان تهران روز پنجشنبه رخ خواهد داد. بیشینه هوای تهران امروز سیزده درجه و کمینه دما یک درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha