چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 308318

همزمان با تعطیلات پایان هفته، محدودیت‌های تردد و سفر نیز مشخص شد.

محدودیت‌های سفر در تعطیلات پایان هفته

سلامت نیوز:همزمان با تعطیلات پایان هفته، محدودیت‌های تردد و سفر نیز مشخص شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ستاد کرونا هنوز درباره سفرهای نوروزی یا تعطیلات اسفندماه تصمیم قاطعانه‌ای را اعلام نکرده اما پلیس راهور ناجا با گسترش ویروس جهش‌یافته برای تردد به سمت شهرهای استان خوزستان منع تردد اعلام کرده است. هم‌اینک ۱۱ شهر اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، کارون، شادگان، هویزه، شوشتر، ماهشهر، رامهرمز و دشت آزادگان در وضعیت خیلی پرخطر قرار گرفته‌اند. ضمن این‌که ویروس جهش‌یافته وضعیت در اهواز را بحرانی کرده است. طبق اعلام پلیس، تردد به سمت استان خوزستان و این مناطق یک میلیون تومان جریمه دارد.


پلس راهور ناجا برای تعطیلات پایان هفته همچنان ورود خودروهای شخصی به استان‌های شمالی حتی با وجود وضعیت زرد (خطر متوسط) در برخی شهرهای این استان را به اضافه مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر و بندرعباس و جزایر قشم و کیش محدود و مشمول جریمه کرده است.


طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت ۵۲ شهرستان از جمله جلفا، آذرشهر، هادیشهر، عجب شیر (آذربایجان شرقی)، ارومیه، ماکو، بازرگان، شوط، خوی، میاندوآب (آذربایجان غربی)، زواره، اردستان (اصفهان) دره شهر (ایلام)، قائن (خراسان جنوبی)، شاهرود، بیارجمند (سمنان)،  سیرجان (کرمان)، سعادت شهر (فارس)، خمین (مرکزی)، یاسوج، گچساران، دهدشت (کهگیلویه و بویراحمد)، تویسرکان (همدان)، بستک (هرمزگان) در وضعیت پرخطر قرار دارند که طبق اعلام قبلی قرارگاه ستاد کرونا ورود و خروج خودروهای شخصی در این مناطق مشمول ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.


روابط عمومی فرمانداری تهران نیز از توقف فعالیت سایت صدور مجوز تردد بین شهری به دستور استاندار تا اطلاع ثانونی خبر داده و علت آن را خیز ویروس کرونا در برخی شهرها و شیوع ویروس جهش‌یافته اعلام کرده است. روابط عمومی فرمانداری تهران گفته که در این شرایط اگر هموطنان به ناچار نیازمند تردد به شهرهای محل غیرسکونت خود هستند می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اعلام کرده که در گردنه «تاراز» و «سد کارون چهار»  از ورود خودروهای غیربومی از استان‌های مجاور به چهارمحال و بختیاری جلوگیری می‌شود.


این محدودیت‌ها بیشتر برای سفرهای زمینی و با خودرو شخصی اعمال می‌شود و سفرهای هوایی و ریلی هنوز مشمول محدودیتی نشده است.
مسعود مردانی،  عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش تعداد موارد جدید ویروس کرونا در کشور، گفته که این افزایش فعلا به حدی نیست که تمام تخت‌های بیمارستانی اشغال شده باشد، ولی از آن جهت نگران‌کننده است که اگر روند به این شکل ادامه داشته باشد تعطیلات نوروز امسال هم مردم درگیر خواهند بود.


تا کنون مقام‌های بهداشتی استان‌های قزوین، تهران، البرز، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان و هرمزگان تایید کرده‌اند بیماران مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در برخی از شهرهای این استان‌ها شناسایی شده‌اند. هنوز محدودیتی غیر از آن‌چه پیش از این تعیین شده بود برای استان‌های درگیر با ویروس جهش‌یافته کرونا تعیین نشده است. بنابراین در برنامه‌ریزی برای سفر و یا تردد در این استان‌ها باید به خطر احتمالی انتقال ویروس جهش‌یافته کرونا توجه ویژه داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha