جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 308332

متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل گفت: افرادی که وزن بالا داشته و بی تحرک هستند بیشتر دچار کمردرد می شوند.

عوامل مهم کمردرد کدامند؟

سلامت نیوز: متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل گفت: افرادی که وزن بالا داشته و بی تحرک هستند بیشتر دچار کمردرد می شوند.

به گزارش سلامت نیوز، شیرین زمانی متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل در گفت وگو با فارس درباره تفاوت کمردردهای بیمارگونه یا مکانیکی گفت: کمردرد یکی از شایعترین دردهایی است که انسان ها حداقل 1 تا 3 بار در طول عمر خود آن را تجربه می کنند. اگر درد فرد همیشگی و رو به افزایش باشد باید آن را ریشه یابی کرد ولی در مواقعی مثل روزهای منتهی به نوروز افرادی که بی تحرک هستند و ورزش نمی کنند در هنگام کار زیاد دچار درد کمر می شوند. افرادی که ورزش نمی کنند و معمولا پشت میزنشین هستند و عضلات کمرشان ضعیف است بیشتر دچار کمردرد می شوند.

وی درباره افرادی که به مدت طولانی پشت میز به ویژه میز چرخ خیاطی می نشینند گفت: گزگز و خواب رفتگی نشان از درگیری عصب سیاتیک این افراد دارد. این افراد باید به ازاء هر یک ساعت که پشت میز می نشینند 10 تا 15 دقیقه راه بروند. در حالت نشستن عضلات شکم را تا 10 شماره سفت کرده و رها کنند و تا جاییکه ممکن است روی میز خم نشوند و از همه مهمتر اینکه با پزشک مشورت کنند.

متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل درباره افراد جوانی در هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها دچار درد می شوند گفت: این افراد دچار درگیری کشکک زانو هستند. این افراد اگر وزن بالا دارند باید کاهش وزن داشته باشند. از سرویس بهداشتی فرنگی استفاده کنند. از دوزانو و چهارزانو نشستنن پرهیز نمایند . نماز خود را پشت میز بخوانند و از همه مهمتر به پزشک مراجعه کنند تا دلیل این درد تشخیص داده شده و اقدامات و داروهای لازم تجویز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha