معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: ارسال لینک ثبت‌نام در طرح واریز عیدی به هموطنان ترفندی برای سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های مالی است.

مراقب کلاهبرداری به بهانه واریز عیدی باشید

سلامت نیوز: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: ارسال لینک ثبت‌نام در طرح واریز عیدی به هموطنان ترفندی برای سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های مالی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی افزود: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت های مختلف در کشور، با طراحی پلتفرم های مجرمانه مرتبط با موضوع کلاهبرداری از هموطنان، تکنیک های خاص خود نظیر تطمیع، تشویق و یا تهدید را اجرا و سپس از فریب خوردگان کلاهبرداری می کنند.

وی ادامه داد: با رصد فضای مجازی کشور مشخص شد در چند روز گذشته لینک هایی با سرشماره های مختلف و یا تبلیغاتی در پیام رسان های غیر بومی مبنی بر واریز عیدی دولت به نیازمندان و کسب وکارهای آسیب دیده از ویروس کرونا برای هموطنان ارسال شده که طی این پیامک ها از افراد خواسته شده به صفحه مربوطه مراجعه و با تکمیل اطلاعات درج شده، مشخصات کارت بانکی خود را ارسال کنند که در نهایت در این روش کلاهبرداران با هدایت کاربران به درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ به منظور پرداخت هزینه ثبت نام نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی آنان اقدام می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در کشور دسترسی مجرمان به حساب های بانکی هموطنان را در حد چشمگیری کاهش داده است، افزود: برخی هموطنان از روی غفلت و عدم آگاهی باز هم فریب سودجویان و مجرمان را می خورند.

سرهنگ پاشایی گفت: اطلاعات همه دهک های جمعیتی و درآمدی کشور در اختیار نهادهای اجرایی و دولتی بوده و ثبت نام برای دریافت هرگونه خدمات ارائه شده از سوی رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

وی هشدار داد: به هیچ عنوان فریب افراد سودجو و پیامک های دروغین را نخورند و اطلاعات لازم را صرفا از مبادی رسمی و اخبار منتشره از رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به عموم مردم توصیه کرد اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha