رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: در ایام عید ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان افزایش داشته که این موضوع تمام معادلات بخش‌های بیمارستان را تغییر داد.

ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا بیشتر از قبل شده است/ افزایش بخش‌های کرونایی بیمارستان/ ۱۵ درصد پرسنل واکسینه شدند

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: در ایام عید ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان افزایش داشته که این موضوع تمام معادلات بخش‌های بیمارستان را تغییر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،«سید علی جمالیان» رئیس بیمارستان شهید لواسانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به خطر مسافرت‌ها و دورهمی‌ها بر افزایش ورودی بیمارستان، بیان کرد: متاسفانه ورودی بیمارستان ما هم در رابطه با بیماران سرپایی و بستری افزایش پیدا کرده است.


وی ادامه داد: حتی در روزهای اول تعطیلات ورودی اورژانس مثل روزهای شلوغ درمانگاه شده بود که خیلی از این مراجعان بستری شدند، همه‌ی اینها باعث شد تا فشار زیادی بر روی پرسنل و کادر درمان بیمارستان وارد شود، در کنار این هم موضوع از بابت سلامت افراد جامعه در پی افزایش مراجعات نگرانیم.


جمالیان در رابطه با یکی از علل افزایش بیماران کرونا افزود: من فکر می کنم علت اصلی این میزان افزایش ورودی به بیمارستان رفت و آمد‌های نوروزی مردم است، ترس مردم نسبت به سال قبل کم‌تر شده و این بر افزایش مسافرت‌ها و دورهمی‌ها تاثیر داشته است که همه‌ی اینها به طور مستقیم بر افزایش ورودی بیمارستان‌ها نیز اثر گذار بوده است.


رئیس بیمارستان شهید لواسانی در رابطه با مبتلایان ویروس جهش یافته، بیان کرد: ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که آیا ویروس جهش یافته بر ورودی بیمارستان غالب شده یا نه، اما به نظر می‌آید که ویروس جهش یافته بیشتر از قبل شده است ولی نمی‌توانیم بگوییم غالب شده یا نه، اما در هر حال ۲۰ روز قبل از ایام عید در رابطه با مبتلایان کرونا سکونی داشتیم و فکر می‌کردیم امکان دارد، بخش کرونایی بیمارستان کم‌کم تعطیل شود.


وی ادامه داد: یعنی تا این میزان مریض‌های کرونایی کم شده بود و حتی یکی از بخش‌های کرونا را بستیم، آن را ضد عفونی کردیم تا به فعالیت قبل خودش برگردد، اما اتفاقاتی که در این مدت پیش آمد تمام معادلات بخش‌های بیمارستانی را تغییر داد.


جمالیان افزود: طبق پیش‌بینی قطعا تا ۳ هفته‌ی آینده وضعیت ورودی بیمارستان‌ها بیشتر خواهد شد، چون دید و بازدیدها تمام خواهد شد و مردم از سفرها برمی‌گردند، در آن زمان علائم بیماری در افراد شروع می‌شود و احتمالا ما دوباره با یک اپیزود از شعله‌ور شدن بیماری در جامعه مواجه می‌شویم.


وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان گفت: همکاران از وزارت بهداشت در دو نوبت به بیمارستان مراجعه کردند و تا الان چیزی حدود ۱۵ درصد از پرسنل واکسیناسیون‌ را انجام دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha