میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۱۱۰ قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است/ احتمال وقوع رگبار پراکنده در روز جمعه

سلامت نیوز:میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۱۱۰ قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، بنابراعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده‌های هوا در سطح شهر تهران هم اکنون بر روی عدد ۱۱۰ قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است. 


این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین غلظت آلاینده‌ها بر روی عدد ۱۰۹ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود. گفتنی است آلاینده شاخص آلودگی این روزهای هوای تهران ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون «pm2.5» هستند. 


پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۱۹ فروردین ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی ازعدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و انباشت آلاینده‌ها است. با حاکمیت پایداری جوی در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. به‌تدریج با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق پایتخت غلظت آلاینده‌ها کاهش یافته و کیفیت هوا بهبود پیدا خواهد کرد. 


در صبح روز جمعه (۲۰ فروردین ۱۴۰۰) با کاهش ترافیک و وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید همراه با احتمال رگبار پراکنده طی ساعات گذشته کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت. تداوم ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. شایان‌ذکر است با کاهش ناپایداری جوی و کاهش تندی باد تا اواخر وقت جمعه، افزایش ترافیک سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت نامطلوب در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha