رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار شد که در راستای ممانعت از ورود بیماری با سویه جهش یافته هندی مرزهای سه گانه کشور فورا مسدود و یا به نحوی کنترل شود تا از طریق مسافر یا بار، این انتقال مرگبار صورت نگیرد.

فورا مرزهای سه گانه کشور مسدود شود

سلامت نیوز:رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار شد که در راستای ممانعت از ورود بیماری با سویه جهش یافته هندی مرزهای سه گانه کشور فورا مسدود و یا به نحوی کنترل شود تا از طریق مسافر یا بار، این انتقال مرگبار صورت نگیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متن نامه حسینعلی شهریاری به حسن روحانی رییس جمهوری به شرح زیر است:
«حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی 
ریاست محترم جمهور و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا 
با اهدای سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
همانگونه که مستحضرید دغدغه ورود سویه های جدید بیماری مرموز و خطرناک کووید -۱۹ و این بار از کشور هندوستان اثبات روحی و آرامش روانی جامعه را متاثر ساخته و می‌تواند گاهی مخربتر از خود بیماری تلقی شود.
ناگفته روشن است که کوچکترین غفلت می تواند این احتمال قوی را به واقعیت عینی و میدانی تبدیل نموده و در زمانی کوتاه، نظام مقتدر و متعهد سلامت کشور را با همه استعداد، زمین گیر نماید.


از آنجا که مقدار تاثیر واکسن‌ها بر جهش‌های بعدی و جهش اخیر و مخوفتر آن، باید در معرض پژوهش‌های دقیق علمی و آزمایشات مکرر بالینی قرار گیرد هیچ بعید نیست که به دلیل همین ناشناختگی و مقدمات زمان بر تهیه واکسن یا دارو، هر آن به نقطه آغاز مبارزه با کرونا، بازگشته و سالها در انتظار راه حل موثر بمانیم.


در این فاصله اما، زندگی و امنیت سلامت و چرخه معیشت میلیون‌ها بلکه قاطبه هموطنان در معرض خطر قطعی خواهد بود و تاسف از اینکه چرا علاج واقعه قبل از وقوع نشد. صدالبته سودی در بر نخواهد داشت.


اینک مصرانه از جنابعالی انتظار داریم که با ابلاغ تدابیر پیشگیرانه و ویژه مرزهای سه گانه کشور در راستای ممانعت از ورود بیماری با سویه جهش یافته هندی، فورا مسدود و یا به نحوی کنترل شود تا از طریق مسافر یا بار، این انتقال مرگبار صورت نگیرد و اطمینان لازم از آن حاصل شود.
شایسته است دستور فرمایید این کمیسیون با قید فوریت از تصمیمات متخذه و اقدامات به عمل آمده مطلع شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha