مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌ کرونا‌ی تولید مشترک ایران و کوبا از اثرگذاری مناسب این واکسن بر ویروس‌های جهش یافته خبر داد.

تزریق واکسن کرونای پاستور به بیش از ۱۰ هزار نفر در فاز سوم کارآزمایی/ واکسیناسیون تاکنون کمترین عوارض را داشته است

سلامت نیوز:مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌ کرونا‌ی تولید مشترک ایران و کوبا از اثرگذاری مناسب این واکسن بر ویروس‌های جهش یافته خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«احسان مصطفوی» مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌ کرونا‌ی تولید مشترک ایران و کوبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند کارآزمایی فاز سوم، بیان کرد: ما از ششم اردیبهشت ماه برنامه‌ی واکسیناسیون را در اصفهان، زنجان، همدان، بندرعباس و کرمان شروع کردیم، امروز هم در یزد به صورت رسمی برنامه  کارآزمایی شروع شد.


وی ادامه داد: برنامه تزریق بعد از آن سه‌شنبه در بابل و چهارشنبه در ساری فعال خواهد شد و بنابراین برنامه‌ها در ۸ شهری که برای کارآزمایی فاز ۳ هدف‌گذاری کرده بودیم، انجام خواهد شد.
مصطفوی افزود: تا به الان بیش از ده هزار نفر واکسن دریافت کردند، در واقع از آن ۲۴ هزار نفری که هدف گذاری کرده بودیم، بیش از یک سوم را تحت پوشش قرار دادیم.


وی گفت: پیش‌بینی ما این است که در یک بازه زمانی حدود دو هفته‌ای، تزریق همه‌ی این ۲۴ هزار نفر انجام شود و تزریق واکسن آنها به پایان برسد و ۲۸ روز بعد دوز دوم تزریق می‌شود.


مصطفوی با اشاره به عوارض تزریق واکسن در کارآزمایی، ادامه داد: خوشبختانه تا الان عوارض جدی وجود نداشته و طبق پلتفرمی که این واکسن از آن تبعیت می‌کند، امیدواریم ایمنی زایی بالا با عوارض کم ایجاد کند، عوارضی که تا الان دیده شده خفیف بوده است.


وی در مورد تاثیر واکسن بر ویروس‌های جهش یافته بیان کرد: گزارش‌های که اخیرا کشور کوبا در مورد جهش‌های در حال چرخش منتشر کرده نشان می‌دهد واکسن در برابر آنها همچنان پاسخ مناسبی می دهد.


مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌ کرونا‌ی تولید مشترک ایران و کوبا افزود: در مورد توزیع عمومی، یک موضوع عرضه‌ی واکسن و موضوع دیگر پی گیری نتایج مطالعه است، الان هر دو موضوع را به شکل موازی جلو می‌بریم و هر زمان مجوزهای لازم صادر شود، تزریق عمومی با این واکسن می تواند شروع شود.
وی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که توزیع عمومی در تابستان اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha