مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور و افزایش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.

تداوم رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/افزایش دمای هوا در برخی مناطق

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور و افزایش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، صادق ضیاییان  اظهار کرد: امروز (۲۱ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش باران و در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، زنجان، اصفهان، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی سمنان و برخی مناطق استان‌های کرمان، یزد، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، شرق سیستان و بلوچستان، ارتفاعات خراسان رضوی و ارتفاعات هرمزگان به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب ابرناکی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت خواهیم داشت همچنین در مناطق مستعد این استان‌ها احتمال رخداد تگرگ وجود دارد.


وی ادامه داد: طی فردا (۲۲ اردیبهشت) در استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، نیمه شمالی فارس، برخی مناطق تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، کرمان، شمال سمنان و سواحل دریای خزر رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در نواحی مستعد و کوهستانی این استان‌ها وقوع تگرگ دور از انتظار نیست.


ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز بارش رخ می‌دهد، اظهارکرد: طی روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) در کرمان، مناطق مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش باران خواهیم داشت.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز (۲۱ اردیبهشت) تا آخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد، گفت: طی امروز دریای خزر نیز مواج است همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در شرق  سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.


وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ اردیبهشت) قسمتی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت) نیز کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha