عضو کمیته استانی مبارزه با کرونا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در میان بیماران بستری در مراکز درمانی، گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال چشمگیرتر از سایر سنین بوده و اکثر آنان بدون سابقه بیماری بودند.

افراد ۲۰ تا ۴۰ سال؛ بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در موج چهارم کرونا

سلامت نیوز:عضو کمیته استانی مبارزه با کرونا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در میان بیماران بستری در مراکز درمانی، گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال چشمگیرتر از سایر سنین بوده و اکثر آنان بدون سابقه بیماری بودند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، رزیتا خداشاهی اظهار کرد: در موج چهارم بحران کرونا افراد با بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی همچون گذشته هستند، اما دوره سنی ۲۰ تا ۴۰ سال چشمگیرتر از سایر سنین بوده و اکثر آنان بدون سابقه بیماری بودند.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در موج چهارم کرونا آمار بستری روزانه بیمارستان‌های دانشگاهی افزایش یافت که به منظور ارتقاء کیفیت در امر خدمت‌رسانی از ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: روزانه ۶۰ بیمارکرونایی در ICU داریم که بخشی از آنان با علائم عفونی کرونا هستند.


خداشاهی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که شرایط را به‌خوبی درک کنند و اجازه ندهند هشدارها زمانی برایشان به باور تبدیل شود که خودشان یا اطرافیانشان درگیر این بیماری شده باشند.


وی با ذکر این نکته که هرچقدر ویروس بیشتر گردش کند، وضعیت به همان نسبت بدتر می‌شود، تأکید کرد: در موج چهارم بحران کرونا بیشتر مبتلایان به نوع انگلیسی آن مبتلا شده‌اند و ویروس چینی در موج فعلی کمتر مشاهده شده است. امیدواریم به نمونه هندی که بسیار بدتر از نمونه انگلیسی است نرسیم.

عضو کمیته استانی مبارزه با کرونا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: ویروس کرونای هندی ترکیبی از چند ویروس جهش یافته بوده و درصد ابتلا، تکثیر، پیشرفت بیماری و فوت در این ویروس بسیار بالاتر از نمونه‌های قبلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha