چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 311580

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با اهمیت واکسیناسیون و همچنین میزان کشندگی ویروس‌های جهش یافته توضیحاتی ارائه داد.

مهار کرونا با واکسیناسیون عمومی

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با اهمیت واکسیناسیون و همچنین میزان کشندگی ویروس‌های جهش یافته توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مینو محرز ، تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا را واکسیناسیون دانست و گفت: تا همه مردم واکسینه نشوند این ویروس از بین نمی‌رود اما تا آن زمان رعایت فاصله گذاری فیزیکی، زدن ماسک و شستن دست همچنان اصل پیشگیری است و باید رعایت شود.


وی با اشاره به اینکه باید همه مردم واکسینه شوند تا سطح ایمنی بالا برود، اظهار داشت: با زدن واکسن حداقل به نوع کشنده ویروس مبتلا نخواهیم شد و به این دلیل امیدواریم واکسن‌های مورد نیاز به بازار بیاید و وزارت بهداشت بتواند همه را واکسینه کند اما هنوز به آن میزان واکسن دسترسی پیدا نکردیم.


عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: هنوز واکسن کادر درمان تکمیل نشده و نوبت به مردم عادی نرسیده است و همچنان منتظر هستیم که ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. برخی از مردم سوال می‌کنند که کدام واکسن را تزریق کنند ما در جواب می‌گوئیم هنوز همچنین انتخابی نداریم و مهم این است که هر نوع واکسنی که مؤثر بوده و وجود داشته باشد را باید زد و زدن واکسن یک باید است.


محرز با اشاره به اینکه سرعت انتقال ویروس انگلیسی بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: بیماری نیز با این ویروس سخت‌تر است اما مدل جدید آفریقای جنوبی و هندی فاجعه هستند. ویروس هندی کشندگی وحشتناک دارد.


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: استان مرزی سیستان و بلوچستان روابط نزدیک و رفت و آمد زیادی با هند دارند و به همین دلیل باید مراقب میزان ابتلاء در این استان بود و پیشگیری‌های لازم انجام شود.


وی راهکار مقابله را واکسیناسیون عمومی دانست و گفت: باید هر چه زودتر دسترسی به واکسیناسیون برای عموم آغاز شود و مشکل خیلی بزرگی که وجود دارد این است که واکسن در دنیا کم است. یعنی اگر درخواست بدهیم، آماده نیست.
محرز گفت: در نهایت توصیه می‌شود که مردم پروتکل را رعایت کنند و فعلاً با رعایت اصول اولیه و پیشگیری‌های لازم جان خود را حفظ کنند تا نوبت به واکسیناسیون هم برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha