شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 311671

طی روزهای گذشته تصویری از تعدادی پرنده تلف شده در ساحل چاهک بندر گناوه منتشر شد که واکنش‌های گوناگونی را در پی داشت، برخی دلسوزی و البته برخی مثل همیشه تکذیب... حالا اما پس از گذشت چند روز خبر رسیده پرندگان تلف شده برای بررسی‌های علمی به دامپزشکی تحویل داده شده‌اند.

مرگ پرندگان در سواحل گناوه

سلامت نیوز:طی روزهای گذشته تصویری از تعدادی پرنده تلف شده در ساحل چاهک بندر گناوه منتشر شد که واکنش‌های گوناگونی را در پی داشت، برخی دلسوزی و البته برخی مثل همیشه تکذیب... حالا اما پس از گذشت چند روز خبر رسیده پرندگان تلف شده برای بررسی‌های علمی به دامپزشکی تحویل داده شده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،کامبیز عبدالهی؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه در خصوص خبر مرگ پرندگان در سواحل این شهرستان گفته است: بر اساس گزارش رسیده به اداره محیط زیست شهرستان گناوه، شخصی که خبر را منتشر کرده بود را جستجو نمودیم و سوالاتی در این خصوص از ایشان پرسیدیم.


وی افزود: ما نمونه هایی که این شخص جمع آوری کرده بود به تعداد 6 قطعه پرنده را از وی تحویل گرفتیم و نوار ساحلی از گناوه تا بینک پایش نموده که 6 قطعه دیگر در فاصله حدودا 700 متری از هم مشاهده شده و آنها را نیز جمع آوری نمودیم و سپس به دامپزشکی جهت نمونه برداری و یافتن دلیل و علل تلف شدن آن پرندگان تحویل دادیم.


به گفته این مسئول با توجه به مشاهدات اولیه احتمالا این پرندگان بر اساس سموم کشاورزی تلف شده اند که بعد از بررسی های علمی توسط دامپزشکی شهرستان گناوه، دلایل و علل مرگ این پرندگان به استحضار شهروندان محترم رسانده خواهد شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه در پایان از شهروندان، دهیاران و شوراهای محترم گناوه درخواست کرد تا در صورت برخورد با پرندگان تلف شده، به این اداره گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha