سلامت نیوز: دبیر علمی گروه مامایی نهمین كنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت : ترس مادران از زایمان طبیعی و كمبود تعداد ماماها در مراكز درمانی مهمترین عوامل افزایش آمار سزارین در كشور هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی نهمین كنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، دكتر ناهید خداكرمی اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهدیم كه زایمان طبیعی در كشورمان رو به فراموشی و یك میل غیر طبیعی به سمت تولد به روش جراحی یا همان سزارین در حال افزایش است و این درحالی است كه هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ شرعی و حقوقی باید تولد كودك از راه طبیعی باشد.

دبیرعلمی گروه مامایی در نهمین كنگره بین المللی زنان و مامایی افزود: در حال حاضر مراقبت های حین زایمان به صورت نفر به نفر به دلیل كمبود ماماها در مراكز بیمارستانی و دانشگاهی به خوبی انجام نمی شود .

وی خاطرنشان كرد : در حال حاضر به ازای هر هشت مادر بستری، یك ماما حضور دارد و با توجه به این كه مادران در حین زایمان تمایل دارند مورد توجه خاص قرار بگیرند و مسایل و مشكلات مربوط به زایمان به صورت مستقیم توسط كادر پزشكی برآورده شود از این رو ترجیح می دهند كه تقاضای سزارین كنند.

خداكرمی یادآور شد : تولد طبیعی كودك باعث كاهش بیماری های تنفسی، ارتقای ارتباط عاطفی بین مادر و فرزند، شیردهی موفق و همچنین كاهش خطرات كوتاه مدت و بلندمدت ناشی از عمل جراحی به روش سزارین می شود .

نهمین كنگره بین المللی زنان و مامایی 17 تا 20 آبان ماه در مركز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha