سلامت نیوز: یک متخصص گیاهان دارویی با اشاره به مصرف خوراکی برگ و پوست سبز گردو به عنوان کاهنده قند خون، هشدار داد: مصرف خوراکی پوست و برگ سبز گردو موجب تخریب کبد می‌شود.

علیرضا یزدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه استفاده از محلول خیسانده برگ گردو موجب تسریع ترمیم زخم‌های پوستی می‌شود، اظهار کرد: چنانچه زخم از وسعت زیادی برخوردار بوده و محل آن نیز پوشیده شده باشد، نفتالن موجود در برگ گردو، توسط زخم جذب و موجب تخریب کبد می‌شود.

وی با اشاره به قدمت استفاده از برگ و پوست سبز گردو به عنوان گیاهی دارویی، تصریح کرد: بر اساس مستندات موجود در فارماکوپه آلمان، برگ و پوست سبز رنگ گردو، خواص ضدباکتری دارد که این امر در کمیسیون E که مرجعی تصمیم‌گیر در تأیید خواص گیاهان دارویی است، نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

یزدی‌نژاد، تانن موجود در برگ و پوست سبز گردو را عامل خاصیت ضدباکتری آن عنوان کرد و افزود: نفتالن موجود در این اجزا نیز خاصیت ضدقارچ، ضدباکتری و دورکنندگی بید و حشرات را دارند.

وی به خاصیت ضدویروس و ضدسرطان عصاره پوست گردو نیز اشاره کرد و یادآور شد: خواص گفته شده برای پوست و برگ سبز گردو در صورتی اثربخش خواهد بود که به صورت محلول موضعی مورد استفاده قرار گیرد، لذا مصرف خوراکی آنها توصیه نمی‌شود.

به گفته این متخصص گیاهان دارویی، کشور چین و کشورهای نواحی مدیترانه، مراکز عمده تولید گردو هستند و در ایران نیز شهرستان شهمیرزاد که یکی از شهرستان‌های استان سمنان محسوب می‌شود، از بزرگ‌ترین مراکز تولید گردو محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha