با وجود انواع و اقسام حوله‌های ورزشی و استخری، انتخاب محصول باکیفیت دشوار است. در نتیجه، در بسیاری از مواقع حوله خریداری شده کیفیت مناسبی ندارد و بعد از چند بار شستشو بی‌رنگ و رو می‌شود. در این مطلب، راهنمای کاملی برای خرید حوله ورزشی و استخری تهیه کرده‌ایم تا انتخاب درستی داشته باشید. از شما دعوت می‌کنیم قبل از خرید این نوع محصولات، تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی های بهترین حوله ورزشی و استخری چیست؟

حوله ورزشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین وسایل یک ورزشکار، حوله ورزشی است. حوله ورزشی اغلب بیش از یک حوله دستی ساده نیست؛ با این حال برای ورزشکاران کاربردهای بسیاری دارد. چه برای پاک کردن عرق و چه برای خشک کردن تجهیزات، وجود حوله تقریبا در هر کیف ورزشی ضروری است. برای مثال اغلب، بازیکنان ذخیره روی پاهای خود حوله می‌اندازند تا پاهای‌شان را گرم نگه دارند. همین حوله برای خشک کردن توپ فوتبال یا بستکبال کاربرد دارد.

در ورزش‌هایی مانند تنیس، در زمان استراحت از حوله برای خشک کردن صورت و راکت استفاده می‌شود. در ورزش گلف هم با حوله ورزشی رطوبت، شن و گلی را که روی توپ‌ها و دسته‌های گلف جمع می‌شود، پاک می‌کنند. در بولینگ هم از حوله ورزشی برای پاک کردن چربی دست از روی توپ استفاده می‌شود.

جنس حوله کوچک ورزشی چیست؟ چه نوع حوله ای بخریم؟

بیشتر حوله‌های ورزشی پنبه‌ای و نخی هستند؛ چرا که باید دوام و جذب آب بالایی داشته باشند. برای مثال حوله‌های نخی صفاهوم برای ورزشکارانی که در طول تمرینات ورزشی‌شان زیاد عرق می‌کنند، گزینه ایده‌آلی است. این حوله‌ها قدرت جذب آب چشمگیری دارند و به سرعت خشک می‌شوند؛ در نتیجه از رشد کپک و باکتری در حوله جلوگیری می‌شود.

با وجود اینکه حوله‌های نخی برای ورزش ایده آل هستند، باید گزینه‌های دیگری را نیز در نظر داشته باشید. سایر جنس‌های حوله ورزشی شامل ترکیب پنبه-پلی استر، میکروفیبر و بامبو است. اگر به دنبال حوله‌ای با الیاف نرم، نازک و فوق العاده ریز هستید که به سرعت خشک می‌شود، میکروفیبر بهترین گزینه است.

ویژگی های بهترین حوله ورزشی و استخری چیست؟

حوله استخری چیست و چه جنسی دارد؟

حوله‌های استخری برای خشک کردن بدن پس از خروج از استخر یا دریا استفاده می‌شوند. علاوه‌بر این، از آسیب پوست توسط آب دریا و استخر جلوگیری می‌کنند. در واقع وقتی آب دریا یا استخر روی بدن بماند، پوست رطوبت طبیعی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل حوله استخری به طور ویژه برای استفاده در استخر و کنار دریا طراحی و ساخته شده است.

بهترین جنس برای حوله‌های استخری، میکروفیبر است که استحکام بالایی دارد و الیاف آن بسیار کم می‌ریزد. حوله‌های میکروفیبر معمولا نازک‌تر از حوله‌های پنبه‌ای هستند و به ویژه انواع نانو، سریع‌تر خشک می‌شوند. در نتیجه لازم نیست مانند حوله‌های دیگر منتظر بمانید تا کاملا خشک شود و بعد از هر بار شنا می‌توانید به راحتی از حوله استخری برای رفع رطوبت پوست و موهای خود استفاده کنید.

ویژگی‌های بهترین حوله استخری و ورزشی

در بخش‌های قبل توضیح دادیم که بهتر است حوله ورزشی و استخری شما چه جنسی داشته باشد. در ادامه در مورد ویژگی‌های مهم دیگری که باید قبل از خرید در نظر داشته باشید، می‌خوانید.

سایز حوله استخری و ورزشی را با اندازه درست انتخاب کنید

ویژگی مهمی که باید هنگام خرید حوله در نظر داشته باشید، سایز مناسب است. معمولا توصیه می‌شود برای حمام از حوله‌های تن پوش یا پالتویی استفاده کنید؛ ولی برای استخر، حوله تن پوش کودک یا بزرگسال لازم نیست. در عوض یک حوله مستطیلی یا مربعی ساده، بیشتر به کارتان می‌آید. حوله استخری باید به اندازه‌ای باشد که کل بدن شما را بپوشاند. از طرف دیگر، سایز حوله ورزشی به مدت زمان جلسات تمرینی شما بستگی دارد. حوله‌های دستی استاندارد معمولا برای کسانی که 30 دقیقه یا کمتر در باشگاه می‌گذرانند، مناسب است. در غیر این صورت، توصیه می‌شود از حوله‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.

وزن حوله استخری و ورزشی نباید سنگین باشد

وزن حوله نیز مهم است. وزن حوله‌ها معمولا به تراکم پارچه بستگی دارد. هر چه حوله‌ها نازک‌تر باشند، وزن آن‌ها کمتر می‌شود. حوله استخری نباید به اندازه حوله حمام سنگین باشد؛ چرا که حوله‌ها با خیس شدن، سنگین‌تر می‌شوند؛ بنابراین ضروری است حوله‌ای که در ساحل و استخر استفاده می‌کنید، حتی در صورت خیس شدن همچنان سبک باشد. به این ترتیب می‌توانید حوله خود را با چند حرکت دست تا کنید و تا هر جایی که می‌خواهید، به همراه داشته باشید. از طرف دیگر، حوله‌های کمی سنگین‌ برای ورزش گزینه خوبی هستند؛ زیرا نسبت به شست‌وشو مقاوم‌ترند و رطوبت بیشتری را جذب می‌کنند.  

قابلیت جذب آب حوله ورزشی و استخری

اگر حوله ورزشی و استخری قابلیت جذب رطوبت و عرق بالایی نداشته باشد، فایده‌ای ندارد. با این وجود، لازم نیست برای جذب آب حداکثری حوله بسیار سنگینی را انتخاب کنید. محصولی را بخرید که به اندازه کافی جاذب باشد اما نه آن قدر ضخیم و سنگین که باکتری‌ها به راحتی در آن رشد کنند. برخی از شوینده‌ها و نرم کننده‌ها می‌توانند بر جذب حوله تاثیر بگذارند و قابلیت جذب رطوبت آن را کاهش دهند. به منظور حفظ کیفیت حوله خود، بهتر است از شوینده‌های ملایم برای شست‌وشوی آن استفاده کنید.

ویژگی های بهترین حوله ورزشی و استخری چیست؟

صفاهوم؛ بهترین جا برای خرید حوله

در این مقاله درباره ویژگی‌های مهم حوله ورزشی و استخری صحبت کردیم. در نظر داشته باشید که حوله استخری یا هر حوله دیگری را باید از فروشگاه‌های شناخته شده و معتبر خریداری کنید. اگر به دنبال فروشگاهی هستید که به طور تخصصی در خرید انواع حوله استخری، آشپزخانه، دستی و ورزشی شما را راهنمایی کنند، پیشنهاد ما صفاهوم است. صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه، عرضه کننده بهترین و باکیفیت‌ترین حوله‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است که به راحتی از سایت این فروشگاه به آدرس safahome.com قابل سفارش هستند. علاوه بر این، می‌توانید برای خریداری محصولات مورد نظر خود به صورت حضوری به شعب صفاهوم در اصفهان مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha