سلامت نیوز: یک قلاده پلنگ که گفته می شود از خانه یکی از سرمایه داران قائمشهر گریخته، پس از هجوم جمعیت دوربین به دست و پرسروصدا، پلیس مسلح و محیط بان ها و تلاش همه این ها برای زنده گیری، مورد اصابت اسلحه و سپس داروی بیهوشی قرار گرفته و جان خود را از دست داد. شیوع فرهنگ نادرست حیوان دوستی و انتخاب حیات وحش به عنوان حیوان خانگی، از مواردی است که اخیرا در ایران باب شده و حیوانات غیراهلی را قربانی ناآگاهی و خودخواهی انسان ها کرده است که ضرورت جرم انگاری و مجازات اقدام کننده ها احساس می شود.  

پلنگ قائمشهر در میان هیاهوی مردم و ماموران جان داد

به گزارش سلامت نیوز صبح روز گذشته یکشنبه، پلنگ قائمشهر پس از دیده شدن در خیابان و بالای ساختمان های تجاری شهر، قصد فرار از شهر را داشت؛ اما جمعیت زیادی که دورش را گرفته بودند مانع فرار او شده و این گربه سان منزوی را مضطرب تر کردند.

در ادامه فرار پلنگ، پلیس برای حفاظت از جان شهروندان وارد ماجرا شده اما روش های غیرفنی باعث آسیب جدی به پلنگ شد.

اداره محیط زیست قائمشهر نیز که خود از امکانات کافی برای زنده گیری پلنگ برخوردار نبود از ساری مرکز استان مازندران درخواست تفنگ بیهوش کننده کرد و پس از رسیدن تفنگ حیوان را بیهوش و زنده گیری کردند.

اما حیوان در همان ساعت های اولیه تعقیب وگریز آسیب دیده و زخم کاری و موثری برداشته بود که باعث تلف شدنش شد.

گفته می شود این پلنگ، به عنوان حیوان خانگی یکی از سرمایه داران صاحب شرکت های متعدد در قائمشهر بوده و با غفلت چند لحظه ای صاحبخانه، به خیابان گریخته است.

نبود امکانات کافی در ادارات محیط زیست شهرستان های همجوار زیستگاه حیات وحش، فقدان دامپزشک حیات وحش و مراکز درمانی مناسب برای حیوانات غیراهلی از جمله مشکلاتی است که در موارد مشابه باعث عدم ساماندهی و زنده گیری دموفق حیات وحش می شود.

تخریب و ناامنی زیستگاه به دلیل تغییر کاربری جنگل ها و مراتع بالادست به کشاورزی و ویلاسازی و شهرک سازی در حاشیه جنگل ها از جمله علت های گریز حیات وحش و ورود انها به شهرها و روستاهاست.

همچنین شیوع فرهنگ نادرست حیوان دوستی و انتخاب حیات وحش به عنوان حیوان خانگی، از مواردی است که اخیرا در ایران باب شده و حیوانات غیراهلی را قربانی ناآگاهی و خودخواهی انسان ها کرده است که ضرورت جرم انگاری و مجازات اقدام کننده ها احساس می شود.  

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha