دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 340654

استفاده از توالت ایرانی و فرنگی، کدام بهتر است؟ توالت ایرانی و فرنگی چه مزایا و معایبی دارند؟ نوع توالت ارتباط مستقیمی با سلامتی انسان دارد. تحقیقات نشان داده هر فرد به طور متوسط بیشتر از ۶ ماه از طول زندگیش را روی کاسه توالت می گذارند. انتخاب مناسب توالت بهداشتی به این دلیل مهم است که روش نادرست نشستن و توالت غیر استاندارد، تاثیر زیادی بر دفع میکروب های روده و مشکلات گوارشی دارد و این مشکلات بر سلامت روان انسان نیز بسیار تاثیرگذار است.

توالت ایرانی یا فرنگی؟

استفاده از توالت ایرانی و فرنگی، کدام بهتر است؟ توالت ایرانی و فرنگی چه مزایا و معایبی دارند؟
نوع توالت ارتباط مستقیمی با سلامتی انسان دارد. تحقیقات نشان داده هر فرد به طور متوسط بیشتر از ۶ ماه از طول زندگیش را روی کاسه توالت می گذارند. انتخاب مناسب توالت بهداشتی به این دلیل مهم است که روش نادرست نشستن و توالت غیر استاندارد، تاثیر زیادی بر دفع میکروب های روده و مشکلات گوارشی دارد و این مشکلات بر سلامت روان انسان نیز بسیار تاثیرگذار است. . توالت فرنگی برای سالمندان ، خانم های باردار و همچنین افرادی که از بیماریهای  مفصلی، پادرد و زانو درد، دیسک و آرتروز رنج می برند و به تازگی عمل جراحی انجام داده اند بهترین انتخاب می باشد. این روزها استفاده از توالت فرنگی در کشورمان بسیار رایج است.

توالت ایرانی یا فرنگی؟

مزایای توالت فرنگی

  1. نشستن روی توالت فرنگی راحت تر است:
    نشستن بر روی توالت فرنگی بسیار راحت تر از توالت ایرانی است و دکتر مهندس استفاده از آن را بخصوص برای افراد سالمند، بیمار و باردار توصیه می کنند
     
  2. توالت فرنگی از فشار به مفاصل وآسیب دیدن آن جلوگیری می کند
    مهمترین مزیت توالت فرنگی این است که اصلا به زانو و مفاصل هیچ فشاری وارد نمی کند، در صورتی که در توالت ایرانی مقدار زیادی از وزن افراد روی سطح کوچکی از مفصل زانو قرار می گیرد  و منجر به بروز مشکلات مفصلی و آرتروز می شود.


توالت های فرنگی از نظر ظاهری نیز به سه دسته تقسیم بندی می شوند :

توالت فرنگی یک تکه: در توالت های یک تکه مخزن و کاسه ی توالت به هم وصل هستند که این مدل به دلیل آسان تر بودن نظافت و بهداشت بالا تر طرفداران زیادی دارد .
توالت فرنگی دوتکه: : توالت دو تکه مخزن و کاسه ی توالت جدا از هم هستند و به صورت جدا گانه در کنار هم نصب می شوند که تنوع بالایی دارند اما نظافت آن ها نسبت به یک تکه سخت تر می باشد .
توالت فرنگی دیواری: جدید ترین و بهترین توالت فرنگی موجود بازار این نوع هستند که با ارتفاع از زمین به دیوار نصب می شوند و مخزن آن در دیوار قرار میگیرد و به دلیل جای کمی که میگیرند برای سرویس های بهداشتی کوچک بسیار عالی است.

توالت ایرانی یا فرنگی؟

در حقیقت توالت فرنگی سالیان زیادی است که وجود دارد اما می دانید چرا نتوانسته جا بیافتد؟ زیرا نظافت آن مشکل و همچنین هزینه بر و جاگیر می باشد، اما توالت فرنگی دیواری تاشو این مشکلات را حل کرده است.
توالت فرنگی دیواری قابل نصب به دیوار بوده که نیاز به جا به جایی ندارد، ایجاد مزاحمت نمی کند و به راحتی به سمت دیوار باز و بسته می شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که برای نصب این مدل توالت فرنگی، دیوار باید محکم و با ضخامت باشد در غیر این صورت توالت های فرنگی یک تکه و در تکه انتخاب مناسب تری هستند.
یکی از یزرگترین مزایای استفاده از توالت فرنگی تاشو نسبت به سایر انواع توالت فرنگی این است که شما می توانید فضای زیادی را ذخیره کنید. همچنین برای حمام های کوچک بسیار ایده آل و مناسب هستند زیرا فضایی در حد صفر اشغال می کنند و سرویس بهداشتی و حمام را به طور کلی بزرگتر نشان می دهد.
از دیگر مزایای توالت فرنگی دیواری، نظافت راحت تر و تمیز تر فضای حمام یا دستشویی خانه است. از آن جا که این مدل توالت های فرنگی روی دیوار نصب می شوند، قضای زیر آن ها کاملا خالی می ماند و به راحتی تمام کف سرویس بهداشتی را تمیز می کند. این ویژگی منحصر به فرد در انواع دیگر توالت های فرنگی دیده نمی شود و معمولا دست و پای صاحب خانه را برای نظافت اصولی سرویس بهداشتی می بندد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha