یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 344745

با گذشت یک‌سال از فعالیت دولت سیزدهم، هم‌اکنون این پروژه بزرگ به‌صورت کامل در فاز اول به بهره‌برداری رسید و ۶۰۰لیتر آب شرب بهداشتی با کیفیت در هر ثانیه روانه همدان می‌شود

ابَرپروژه آبرسانی همدان به بهره‌برداری رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ظهور ادبیات تنش آبی در دولت قبل یک پرونده جدید به‌اصطلاح علمی را در ادبیات مدیریت منابع آب کشور باز کرد. بر این اساس، نظریه‌پردازهای رسانه‌ای دولت روحانی با طرح مساله تنش آبی موضوع محدودیت منابع آب با محوریت آب شرب را به مسائل آب و هوایی و اقلیمی گره زدند و حل این مساله را منوط به آمارهای خارج از دسترس نظیر میزان بارش کردند و از سوی دیگر، مساله سازگاری با شرایط تنش آبی و کمبود منابع آبی را طرح کردند.


این تغییر ادبیات در حوزه منابع آب در حالی به پیش می‌رفت که مطابق منابع بین‌المللی موجود در حوزه مدیریت منابع آب، تنش آبی به جای اینکه یک مساله مرتبط با پدیده‌های اقلیمی باشد، یک مساله مدیریت است که در قالب استقرار سیاست‌های توسعه عرضه و مدیریت تقاضا قابل حل است.
بر این اساس، با گذشت یک‌سال از فعالیت دولت سیزدهم، هم‌اکنون این پروژه بزرگ به‌صورت کامل در فاز اول به بهره‌برداری رسید و ۶۰۰لیتر آب شرب بهداشتی با کیفیت در هر ثانیه روانه همدان می‌شود.


در همین راستا، ناصر علیزاده هوشیار، مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن اشاره به بهره‌برداری از اَبَرپروژه آبرسانی به همدان گفت: با بسیج امکانات انجام شده فاز اول پروژه بزرگ آبرسانی به همدان به ظرفیت تأمین آب ۶۰۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون مخازن تعبیه‌شده در این سامانه آبرسانی درحال آبگیری هستند.


مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در تشریح جزئیات این پروژه گفت: این پروژه بزرگ از سه ایستگاه پمپاژ تشکیل شده که ایستگاه اول آب را برای اختلاف ارتفاع ۲۲۰متر از طریق یک خط لوله با قطر یک متر و ۲۰ سانت به‌سمت ایستگاه پمپاژ شماره۲ روانه می‌کند.
وی افزود: ایستگاه شماره۲ متشکل از سه الکترو موتور آب را برای اختلاف ارتفاع ۲۲۰متر از طریق یک لوله به قطر یک متر و ۲۰سانتی‌متر و یک متر و ۶۰سانتی‌متر به ایستگاه پمپاژ شماره۳ ارسال می‌کند و در ایستگاه شماره۳ نیز یک الکتروموتور به ظرفیت ۶۰۰لیتر در ثانیه آب را به‌سمت همدان روانه می‌کند.


علیزاده با اشاره به تکمیل رینگ آبرسانی شهر همدان همزمان با اَبَرپروژه آبرسانی این شهر گفت: متاسفانه شهر همدان در سال‌های اخیر هیچ سامانه رینگ آبرسانی نداشت اما با تلاش جهادی نیروهای عملیاتی صنعت آب کشور و تاکید وزیر نیرو، سامانه رینگ ۱۶.۵کیلومتری همدان که از خط لوله ۷۰۰از نوع چدن داکتایل نیز برنامه‌ریزی شد و به اتمام رسید.با تکمیل اَبَرپروژه آبرسانی همدان مساله آب شرب این شهر به‌صورت پایدار پس از دو دهه حل  خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha