سایت موبایل استقلال در این مقاله در رابطه با ارزش کمپانی های عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ صحبت می کند.

ارزش کمپانی های عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲

سایت موبایل استقلال در این مقاله در رابطه با ارزش کمپانی های عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ صحبت می کند. کمپانی هایی که با ارائه محصولات و خدمات به کاربران ارزش میلیاردی و یا حتی بیلیونی پیدا کردند و در حال حاضر جز با ارزش ترین کمپانی ها در زمینه تکنولوژی محسوب می شوند. اگر شما هم به عرصه تکنولوژی علاقه مند هستید و می خواهید با بهترین و بزرگترین کمپانی ها که ارزش و سهام بسیار زیادی دارند آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کمپانی و شرکت های بسیار بزرگ با برند های متفاوتی در دنیا وجود دارند که در عرصه تکنولوژی فعالیت می کنند، برند هایی که در زمینه های مختلف مانند گوشی موبایل ، تجهیزات مرتبط با تکنولوژی ، ویندوز ، فروش کالا و .... فعالیت می کنند. حتماً شما اسم این برندها را یکبار هم که شده شنیده اید! اما امروز می خواهیم در رابطه با ارزش کمپانی های عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ صحبت کنیم. و ارزش مالی هر کدام از این شرکت ها را به شما معرفی کنیم.

کمپانی اپل ( Apple )

ارزش کمپانی های عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲

یکی از مورد انتظارترین کمپانی که در عرصه تکنولوژی فعالیت می کند و با تفاوت بسیار چشمگیری از دیگر رقبا جلوتر میباشد شرکت اپل است. ارزش شرکت اپل ۲.۲۳ تریلیون دلار است. همانطور که می دانید در گذشته استیو جابز مخترع ، بنیانگذار و مدیر ارشد اپل بوده است. امروزه برند اپل تحت رهبری پر جنجالی و پرحاشیه تیم کوک به عنوان مدیرعامل یکی از با ارزش ترین کمپانی های حوزه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود.

شاید بسیاری از افراد اپل را از گوشی های آیفون پرچمدار اپل بشناسید. گوشی هایی که هر ساله با به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا توسط این برند وارد بازار گوشی های هوشمند می شود. وسایل الکترونیکی اپل مانند : آیفون ، آیپد و آیپاد بسیار متحول کننده و قابل اعتماد هستند و به خوبی در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران فعالیت کرده است. اگر یک نگاهی به محصولات اپل مانند : گوشی های آیفون ( خانواده آیفون ۱۴ ) ، آیپد ، مک بوک ، اپل واچ ، ایرپاد بیاندازید به سادگی درک می کنید که چرا اپل با ارزش ترین کمپانی در حوزه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ است.

کمپانی مایکروسافت ( Microsoft )

ارزش کمپانی های عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲

کمتر کسی است که اسم کمپانی مایکروسافت یکی از فعالان حوزه تکنولوژی را نشنیده باشد. مایکروسافت ای که به رهبری بیل گیتس توانسته ارزشی حدود ۱.۶۸ میلیون دلار داشته باشد و جز بهترین کمپانی های مرتبط با تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ باشد. مایکروسافت یک شرکت فناوری است که در سال ۲۰۱۶ رتبه نخست در فهرست بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری بود ارائه خدمات می کرد. در سال ۲۰۱۹ بود که ارزش کمپانی مایکروسافت از مرز یک تریلیون دلار گذشت تا در کنار شرکت هایی مانند اپل و آمازون تنها شرکت هایی باشند که ارزششان از یک تریلیون دلار گذشته است.

از پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات مایکروسافت می‌توان به سیستم عامل مایکروسافت ویندوز و نرم افزار مایکروسافت آفیس اشاره کرد. این دو محصول ۹۰ درصد سهم در سال ۲۰۰۳ برای مایکروسافت آفیس و در سال ۲۰۰۶ برای ویندوز های مایکروسافت جایگاه مهمی در بازار فروش محصولات رایانه ای پیدا کردند. مایکروسافت فراهم کننده سیستم عامل های تلفن همراه ، سرور ها و گجت های هوشمند است.

کمپانی آمازون ( Amazon )

یکی دیگر از با ارزش ترین کمپانی های حوزه تکنولوژی شرکت آمازون است. شرکت آمازون یک تجارت الکترونیکی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۴ توسط جفت بیزوس در شهر سیاتل آمریکا تاسیس شد. بسیاری از افراد شرکت آمازون را به عنوان یک الگو برای آینده روشن خود قرار داده اند، آمازون ابتدا فروشگاه آفلاین کتاب بود و سپس اقدام به فروش محصولات نو و دست دوم از طریق فضای مجازی یا همان اینترنت کرد و کم کم دامنه کالاها و محصولات خود را گسترش داد و امروزه جز بزرگترین فروشگاه آنلاین های جهان است و ارزشی حدود ۱.۱۴ میلیون دلار دارد.

آمازون دارای سرویس های متفاوت مانند خرید آنلاین ، تحویل کالا و سرویس‌های استریمینگ و فعالیت های مختلف دیگر است که سالانه حدود ۴۷۸ میلیارد دلار درآمد دارد. شرکت آمازون مانند دیگر فروشگاه های اینترنتی تنها یک فضایی برای فروش آنلاین است نه بیشتر!

کمپانی تسلا ( Tesla )

شرکت تسلا یکی دیگر از شرکت های با ارزش در زمینه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ است یک شرکت خودروسازی آمریکایی و تولید کننده خودروهای برقی و همچنین قطعات مورد نیاز قطارهای برقی است. ایلان ماسک که یکی از ثروتمندترین افراد دنیا ست مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره کمپانی تسلا میباشد. سهام کمپانی تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

کمپانی تسلا به لطف تکنولوژی های مدرن همراه با انرژی خورشیدی و انرژی سبز درآمدی حدود ۵۴ میلیارد دلار در سال دارد و ارزش این کمپانی حدود ۶۶۹.۱ میلیارد دلار است. بسیاری از افراد کمپانی تسلا را یکی از شرکت های آینده نگر حوزه تکنولوژی می دانند که خودروهای برقی دوستدار طبیعت تولید می کند و دیدگاه های بسیار متفاوت و شجاعانه ای دارد.

کمپانی سامسونگ ( Samsung )

ارزش کمپانی های عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۲۲

شاید بسیاری از افراد سامسونگ را از گوشی های کهکشانی آن بشناسند. سامسونگ با تولید گوشی های میان رده و گوشی های پرچمدار در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند توانسته بازار موبایل را تکان بزرگی دهد. خرید گوشی سامسونگ در بین لیست خرید گوشی ها جزو پرطرفدار بهترین هاست.

سامسونگ یک کمپانی کره ای است که در سئول واقع شده است و در زمینه های مختلفی فعالیت می کند. در ابتدا در سال ۱۹۳۸ لی بیونگ چول شرکت سامسونگ را به عنوان یک شرکت تجاری تاسیس کرد و با فعالیت های متنوعی که این سال ها انجام داده است سامسونگ دارای ارزش ۲۶۲.۳۴ میلیارد دلار است. سامسونگ با نام اصلی ( Samsung Electronics ) جز کمپانی های بسیار محبوب در زمینه تولید گوشی هوشمند و کالاهای دیجیتال و همچنین لوازم خانگی است. این کمپانی امروزه در مجموع بیش از ۲۸۷ هزار و ۵۰۰ نیروی کار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha