جراحی شکم پهلو از جمله عمل‌های جراحی زیبایی است که می‌تواند شانس داشتن بدنی زیبا و خوش‌فرم را برای بسیاری از افراد فراهم کند.

انواع عمل جراحی شکم پهلو و آنچه باید از آن بدانید؟

جراحی شکم پهلو از جمله عمل‌های جراحی زیبایی است که می‌تواند شانس داشتن بدنی زیبا و خوش‌فرم را برای بسیاری از افراد فراهم کند.

چاقی و بزرگ شدن اندام‌هایی نظیر شکم، پهلو، ران و بازوها از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی است که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. در این میان امروزه انواع جراحی شکم پهلو نظیر عمل آبدومینوپلاستی در کنار لیپوماتیک و لیپولیز از جمله راهکارهایی به‌شمار می‌روند که برای کاهش سطح چربی در نواحی مذکور انجام می‌شوند.

وجود فاکتورهایی نظیر ژنتیک، زایمان در بانوان، سبک امروزه زندگی انسان‌ها، کاهش سطح فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی روزمره از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که روی افزایش وزن و چاقی انسان‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارند.

در این میان انباشته شدن چربی‌های ناخواسته در ناحیه‌ی شکم و پهلو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند.

نداشتن اندام متناسب علاوه بر ایجاد نارضایتی از خود و کاهش اعتماد به نفس، تاثیر مستقیمی بر افزایش احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها نظیر دیابت، فشار خون، چربی خون و غیره دارد.

چاقی همچنین باعث می‌شود تا افراد برای انجام فعالیت‌های بدنی روزانه نیز با سختی‌های بسیار زیادی مواجه شوند؛ همین موضوع منجر به ایجاد حلقه‌ای معیوب برای کاهش فعالیت‌های بدنی و افزایش تدریجی سطح چاقی خواهد شد.

جراحی ابدومینوپلاستی

کدام نوع از جراحی شکم پهلو برای شما مناسب است؟

همانطور که گفته شد، انواع جراحی شکم پهلو مثل عمل آبدومینوپلاستی می‌تواند به حذف سریع چربی‌ها در مدت زمان کوتاه منجر شود. در این میان روش‌های مختلفی برای انجام جراحی شکم پهلو و استخراج چربی‌های ناخواسته در این ناحیه وجود دارد، با این حال بسیاری از افراد نمی‌دانند که انجام کدام یک از این عمل‌ها برای آن‌ها مناسب است.

در نتیجه، برای انجام جراحی شکم پهلو و انتخاب نوع عمل مورد نیاز، باید حتما با پزشک متخصص مشورت شود. در ادامه به هر یک از این عمل‌های جراحی خواهیم پرداخت:

  • عمل لیپوماتیک: این نوع جراحی زمانی توصیه می‌شو د که متخصصین حجم چربی موجود در ناحیه شکم را زیادتر از سطح عادی تشخیص دهند.
  • عمل آبدومینوپلاستی شکم و پهلو: این روش معمولا برای حذف چربی‌ها و افتادگی پوست ناحیه شکم توصیه می‌شود. مواردی چون زایمان، افزایش سن و تغییرات ناگهانی وزن ممکن است باعث ایجاد افتادگی پوست در ناحیه شکم شود و به همین دلیل نیز عمل آبدومینوپلاستی برای برطرف کردن این علائم ناخوشایند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • جراحی لیپولیز: این عمل مانند عمل لیپوماتیک چربی‌های موجود در ناحیه شکم را برداشت می‌کند؛ البته با این تفاوت که فرایند حذف چربی‌ها طی آن با استفاده از امواج لیزر انجام خواهد شد. این گزینه‌ را جراحی شکم پهلو با دستگاه لیزر نیز می‌نامند.

نکته‌ بسیار مهم و قابل توجه این است که تمامی این عمل‌های جراحی باید تحت نظارت و تائید افراد متخصص انجام شوند. با توجه به این موضوع، افراد متقاضی برای انجام این عمل‌ها باید پیش از هر اقدامی، ابتدا از پزشک‌های متخصص در این زمینه مشورت بگیرند.

همچنین در برخی از اوقات ممکن است پزشک‌های متخصص انجام ترکیبی عمل‌های جراحی را برای حصول نتیجه‌ بهتر توصیه کنند. با توجه به این موضوع انجام مشاوره، پیش از هرگونه اقدام برای عمل جراحی، امری ضروری به حساب می‌آید.

در نظر داشته باشید که متخصصین کلینیک مهزیار می‌توانند راهکارهای مناسب برای انجام جراحی شکم پهلو را در جریان جلسه‌ مشاوره در اختیار شما قرار دهند تا با انتخاب بهترین شیوه‌ ممکن، نتیجه‌ای مطلوب‌ و اندامی زیبا و جذاب به دست آورید.

جراحی شکم پهلو درکنار بدنسازی

جراحی ابدومینوپلاستی

بدون شک انجام مداوم ورزش‌ و رعایت رژیم‌های غذایی می‌تواند تضمین‌کننده‌ اندامی متناسب باشد؛ اما حقیقت این است که این موارد نیازمند پروسه‌ای زمان‌بر و طاقت‌فرسا هستند و به زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز دارند. همین موضوع هم باعث می‌شود تا انجام روش‌های جایگزین برای برخی از افراد مناسب‌تر باشد.

در این میان انجام برخی از عمل‌های زیبایی، نظیر جراحی شکم پهلو می‌تواند به عنوان یک راهکار تاثیرگذار، امکان داشتن اندامی متناسب را برای بسیاری از افراد مهیا کند. با انجام این دست از عمل‌های زیبایی، تنها در طول یک جلسه میزان قابل توجهی از چربی‌های موجود در ناحیه‌ی شکم و پهلوها حذف می‌شوند و به‌سادگی فرد می‌تواند به اندام دلخواه و سایز مورد نظر خود برسد و از آن لذت ببرد.

همچنین افراد می‌توانند فعالیت‌های ورزشی و بدنسازی را به صورت ترکیبی و پس از انجام جراحی شکم پهلو در پیش گیرند تا به نتیجه‌ای ایده‌آل‌تر برسند. پس از انجام عمل جراحی یاد شده و پایان دوره نقاهت مربوط به آن، افراد می‌توانند دوباره امکان انجام فعالیت‌های ورزشی را داشته باشند و طبق برنامه‌ای مشخص، فعالیت‌های ورزشی و حرکات ویژه‌ای را برای داشتن شکمی زیبا و دست یافتن به سایز مورد علاقه‌ خود انجام دهند.

عوارض جراحی شکم و پهلو چیست؟

عوارض جراحی شکم پهلو ممکن است بسته به نوع عمل انجام شده برای هر فرد متفاوت باشد. باید در نظر داشت که انجام این عمل جراحی، یک اقدام تهاجمی به حساب می‌آید و به همین دلیل نیز هزینه‌ها و عوارض مربوط به آن در مقایسه با سایر روش‌های غیرتهاجمی برای لاغری بیشتر است.

به دلیل تهاجمی بودن فرایند این عمل جراحی، عوارض مربوط به آن هم در افراد قابل توجه خواهد بود. این عوارض بسته به نوع عمل، شرایط جسمانی فرد و میزان مهارت پزشک متخصص ممکن است متفاوت باشد. البته باید در نظر داشت که عمده عوارض مربوط به این نوع عمل‌ها ناشی از عدم رعایت توصیه‌های پزشک متخصص خواهد بود.

با این حال اصلی‌ترین عوارض جراحی لاغری شکم شامل این موارد هستند:

  • باقی ماندن اسکار و جای بخیه‌ ناشی از انجام عمل جراحی
  • خونریزی و افزایش احتمال عفونت و تجمع مایعات
  • آمبولی و لخته شدن در ناحیه‌ی عمل که به دلیل عدم مصرف داروها و عدم رعایت موارد توصیه شده توسط پزشک بوده است.
  • ایجاد عدم تقارن در دوطرف شکم و پهلو که معمولا به دلیل انجام عمل به شکل نادرست توسط پزشک نابلد رخ می‌دهد.
  • احساس ضعف، درد و خستگی پس از انجام عمل که ممکن است بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد. گفتنی است که مدت زمان رفع شدن این موارد بسته به مقاومت بدنی هر فرد متفاوت خواهد بود.

هزینه جراحی شکم و پهلو چقدر است؟

هزینه انجام جراحی شکم پهلو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اغلب اوقات سوال اصلی افراد این است که قیمت این عمل جراحی در شهرهای مختلف ایران چقدر تمام می‌شود؟ به عنوان مثال افراد می‌خواهند بدانند هزینه جراحی شکم پهلو در تهران یا قیمت جراحی شکم پهلو در شیراز و اصفهان یا شهرهای دیگر براساس چه معیارهایی محاسبه می‌شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha