سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 349192

 یک متخصص ارتوپد گفت: تاندونیت آشیل زمانی رخ می‌دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب ‌شده و باعث ایجاد درد می‌شود.

تاندونیت آشیل چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بابک صابری اظهار کرد: تاندونیت آشیل زمانی رخ می‌دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب ‌شده و باعث ایجاد درد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این آسیب رایج مربوط به ورزش است، عنوان کرد: اغلب این عارضه به دلیل استفاده بیش از حد و یا کشیدگی در تاندون رخ می‌دهد.

صابری ادامه داد: در پارگی تاندون آشیل، تاندونی که استخوان پاشنه‌ پا را به ماهیچه‌ ساق پا وصل می‌کند، پاره شده و فیبرها جدا می‌شوند که این عارضه بیشتر در افراد بین ۳۰ تا ۵۰ ساله رخ می‌دهد و معمولاً به دلیل فعالیت ورزشی ایجاد می‌شود.

این متخصص ارتوپد بیان کرد: اگر در حین راه رفتن و یا انجام حرکات ورزشی دچار درد، اسپاسم و گرفتگی ساق پا و تاندون پشت پای خود می‌شوید به احتمال زیاد دچار پارگی، التهاب و یا کشیدگی تاندون آشیل شده‌اید.

وی با اشاره به این‌که تاندون آشیل بزرگترین و قویترین تاندون در بدن انسان است، افزود: تاندون‌ها طناب‌های طولانی و سخت از بافت‌هایی هستند که ماهیچه را به استخوان وصل می‌کنند.

صابری تصریح کرد: تاندون آشیل در پشت پاشنه پا قرار دارد و استخوان پاشنه را به ماهیچه‌ ساق پا متصل کرده و به شخص کمک می‌کند تا راه برود، بدود و بپرد.

این متخصص ارتوپد با اشاره به این‌که تاندونیت آشیل به دلیل کشیدگی زیاد بر روی پاها ایجاد می‌شود و یک آسیب رایج ورزشی است، بیان کرد: ازجمله عواملی که می‌توانند منجر به تاندونیت شوند می‌توان به فشار خیلی سریع و فوری بدن به سمت جلو، افزایش ناگهانی فعالیت، ورزش‌هایی که سریع شروع و متوقف می‌شوند، کفش تنگ و نامناسب، آسیب به تاندون آشیل، دویدن یا ورزش کردن روی سطح ناهموار، دویدن در سر بالایی، عضلات سفت ساق پا و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha