یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور/ بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان سامانه بارشی فعال است و بارش باران را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه برای جنوب و جنوب غربی کشور رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها در دامنه زاگرس خبر داد و افزود: در لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان و جنوب کرمانشاه بارش‌ها به نسبت شدید می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: بارش سنگین برف در نواحی سرد و گذرگاه‌های کوهستانی، کوکلاک و مسدد شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر و پدیده صاعقه برای نقاط گرمسیر به همراه دارد که برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است و از این رو هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر گرفته و رانندگان نیز تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

وی توضیح داد: امروز علاوه بر این مناطق در نیمه شمالی کشور در استان‌های قزوین، تهران، البرز، مرکزی و قم شدت بارش‌ها بیشتر بوده و هشدار سطح نارنجی برای آب گرفتگی معابر عمومی، بارش برف و لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری و ترددهای داخل شهری صادر شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور با کاهش دما مواجه هستیم، عنوان کرد: بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha