شاید کمی عجیب به نظر برسد که کسی نداند افسرده شده است، اما این وضعیت اتفاق می افتد.

ممکن است بدون اینکه بدانیم به افسردگی مبتلا شده باشیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، تا زمانی که تشخیص داده نشد نمیدانستم که افسردگی دارم.

همانطور که پشت میز آشپزخانه ام می نشینم و در اطرافم با خاطرات خوشی احاطه شده ام، نمی توانم لحظاتی را به یاد بیاورم که بهترین احساس را داشتم اما نمی دانستم از چه رنج می برم. لحظاتی که همه چیز خوب شروع به محو شدن کرد و حس عجیبی از غم و اندوه حاکم شد، در حافظه من محو نمی شوند.

ساعت‌ها را با دوستان و خانواده‌ام می‌گذرانم و هنوز احساس می‌کنم که در آن لحظه حضور ندارم؛ بنابراین جزئیات از من دوری می‌کنند! من بی دلیل گریه می کردم، حتی زمانی که با اطرافیانم صحبت می کردم.

در حالی که من وضعیت خودم را باور نداشتم، خانواده ام از من خواستند که به روانپزشک مراجعه کنم. آن موقع بود که فهمیدم بدون اینکه بدانم، از افسردگی رنج می بردم. برای کسی که همیشه لبخند بر لب داشت، باور پذیر نبود، اما نشانه‌ها چیز دیگری را نشان می‌داد.

آیا ممکن است بدون اینکه بدانیم افسرده شده باشیم؟

شاید کمی عجیب به نظر برسد که کسی نداند افسرده شده است، اما این وضعیت اتفاق می افتد.

افسردگی می تواند بدون اینکه متوجه شوید به درون شما نفوذ کند و دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر دهد. در حالی که بسیاری از مردم احساس می کنند که افسردگی به راحتی قابل مشاهده است، این دیدگاه درست نیست. ممکن است همیشه احساس خستگی کنید، نمی توانید غذا بخورید یا نمی توانید به درستی بخوابید، اما هنوز متوجه نمی شوید که از افسردگی رنج می برید.

علائم افسردگی می تواند کاملا گیج کننده باشد، به همین دلیل است که شما باید به یک متخصص مراجعه کنید تا به شما کمک کند دلیل احساس افسردگی خود را بفهمید. ممکن است احساس کنید به چیز خاصی اهمیت نمی‌دهید زیرا ذهنتان به شما اجازه نمی‌دهد. به همین دلیل است که باید علائم افسردگی را بشناسید تا از عوارض آن جلوگیری کنید.

صرف نظر از اینکه جهان چقدر پیشرفته شده است، موضوعاتی وجود دارد که مردم آشکارا درباره آنها صحبت نمی کنند؛ سلامت روان نیز یکی از آنهاست!

فراموش نکنید که یکی از شایع ترین بیماری های روانی افسردگی است.

علائم افسردگی که نباید نادیده بگیرید!

دکتر Soumiya Mudgal، مشاور ارشد بهداشت روان و علوم رفتاری، گفت که بسیاری از بیماران علائم جسمی مبهم یا بی علاقگی احساس می کنند. درک این موضوع برای مردم ضروری است که افسردگی همیشه خود را به عنوان یک حالت بد خلقی نشان نمی دهد. او اضافه می‌کند که علائم افسردگی می‌تواند به شکل یک علامت خلقی ضعیف تا جدی‌تر مانند اضطراب احساس بشود.

این موارد علائم رایج افسردگی هستند:

  • بی علاقگی به کار
  • عدم تمرکز
  • افزایش اضطراب و استرس
  • تغییرات ناگهانی در اشتها (یا پرخوری یا از دست دادن اشتها)
  • اختلال در الگوی خواب (کاهش یا افزایش خواب)
  • احساس بی حالی بیشتر از حد معمول

اگر هر یک از این علائم و نشانه ها را تجربه کردید، فوراً با پزشک مشورت کنید و خود را ارزیابی کنید تا از عواقب جدی این بیماری جلوگیری کنید.

چرا نباید علائم افسردگی را نادیده بگیریم؟

افسردگی یک اختلال خلقی است که می تواند منجر به احساس غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقه به تمام فعالیت های اطراف شما شود. از احساس شما گرفته تا طرز فکر شما، همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، این احساس معمولی و روزانه شما نیست که هرازگاهی آن را احساس کنید. در عوض، این یک احساس ثابت است که نمی توانید از دست آن خلاص شوید.

مطالعات نشان می دهد که نادیده گرفتن علائم افسردگی می تواند عواقب شدیدی داشته باشد.

چندین مطالعه نشان می دهد که افسردگی می تواند باعث ایجاد عوارض زیر شود:

  • بی خوابی (یا مشکل در خوابیدن)
  • چاقی
  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • حملات پانیک یا اضطراب
  • فوبیای اجتماعی
  • داشتن افکار خودکشی
  • مرگ زودرس به دلیل یک بیماری مزمن

افسردگی همچنین می تواند شرایط را برای افرادی که مشکل اساسی سلامت روان دارند بدتر کند. بنابراین، مهم است که به علائم افسردگی توجه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha