چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 352823

شما و همسرتان تصمیم گرفته اید که قرص های ضدبارداری را کنار بگذارید، کاندوم ها را بیرون بیندازید و شروع به تلاش برای بارداری کنید. شما برای یک قرار ملاقات قبل از بارداری به متخصص زنان خود مراجعه کرده و شروع به مصرف ویتامین های دوران بارداری کرده اید.

آیا بزاق اسپرم را از بین می برد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، بسیاری از زوج ها متوجه می شوند که آنچه قبلاً ساده و طبیعی بود، ناگهان مملو از نگرانی می شود. آیا راه درستی برای داشتن رابطه جنسی برای بچه دار شدن وجود دارد؟ آیا روش های برقراری رابطه جنسی مهم است؟ آیا هنوز هم می توانید از روان کننده ها استفاده کنید؟ آیا بعد از آن نیاز به استراحت دارید؟

در اینجا حقیقتی در مورد برخی از افسانه های رایج در مورد بچه دار شدن وجود دارد.

افسانه: بزاق می تواند سلول های اسپرم را از بین ببرد؟

حقیقت: برخی مطالعات نشان می دهد که مقادیر زیاد بزاق می تواند حرکت اسپرم را در یک زوج نابارور مختل کند. این ممکن است برای مردی که در حال حاضر تعداد اسپرم پایینی دارد، صادق باشد. اما در بیشتر موارد، اگر مرد تعداد و تحرک طبیعی اسپرم نرمالی داشته باشد، این تفکر درست نیست.

اگر چندین ماه است که تلاش می‌کنید بدون موفقیت باردار شوید، سعی کنید از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید تا ببینید آیا به شما در باردار شدن کمک می‌کند یا خیر.

برخی از پزشکان باروری دستورالعمل‌های خاصی در مورد اعمال جنسی در هنگام تولید نمونه اسپرم برای تجزیه و تحلیل مایع منی یا لقاح داخل رحمی دارند. با آنها مشورت کنید تا با روش های درمانی درست بتوانید باردار بشوید.

بیشتر بدانید: عواملی که موجب ناباروری در مردان می شود


افسانه: شما نباید از روان کننده ها استفاده کنید زیرا می توانند اسپرم را از بین ببرند

حقیقت: برخی از روان کننده ها بر توانایی اسپرم برای رسیدن به مخاط دهانه رحم و تخمک تأثیر می گذارند. این اتفاق می تواند از بارداری جلوگیری کند. صرف زمان زیادی برای معاشقه می تواند تولید روان کننده های طبیعی بدن را در زنان افزایش دهد.

اگر هنوز هم می‌خواهید از روان‌کننده استفاده کنید، محصول سازگار با باروری را امتحان کنید.

افسانه: شما فقط در صورتی می توانید باردار شوید که زن به ارگاسم برسد

حقیقت: پس از انزال، اسپرم در عرض چند دقیقه به لوله های فالوپ می رسد، صرف نظر از اینکه شریک زن او ارگاسم داشته باشد یا نداشته باشد. هیچ تحقیقی برای حمایت از اینکه آیا ارگاسم زنانه شانس باروری را بهبود می بخشد وجود ندارد.

افسانه: شما باید فقط در هنگام تلاش برای باردار شدن از یک موقعیت خاص استفاده کنید

حقیقت: هیچ تحقیقی وجود ندارد که ثابت کند یک روش خاص برای باردارشدن مؤثرتر است. هر موقعیت جنسی می تواند منجر به بارداری شود. با این حال چند موقعیت خاص وجود دارد که می‌تواند به اسپرم کمک کند تا سریع‌تر و راحت‌تر به جایی که باید برسد. آنها معمولاً آنهایی هستند که نفوذ عمیق را برای نزدیکتر کردن سلولهای اسپرم به دهانه رحم تسهیل می کنند.

افسانه: پس از رابطه جنسی باید 20 تا 30 دقیقه باسن خود را بالا نگه دارید

حقیقت: هیچ مدرکی دال بر صحت این یکی وجود ندارد. سلول های اسپرم در عرض چند دقیقه پس از انزال به لوله های فالوپ می رسند و به خاطر داشته باشید که در یک انزال می تواند صدها میلیون سلول اسپرم داشته باشد. حتی اگر در هنگام ایستادن یک زن مقداری از بدن او خارج شود، باز هم میلیون ها سلول اسپرم در بدن او باقی می ماند.

افسانه: برای باردار شدن باید همیشه رابطه جنسی داشته باشید

حقیقت: دوره های طولانی پرهیز از رابطه جنسی باعث کاهش کیفیت سلول های اسپرم می شود. علاوه بر این، داشتن رابطه جنسی بسیار مکرر می تواند تعداد اسپرم را کاهش دهد. پزشکان داشتن رابطه جنسی یک بار در روز یا یک روز در میان، در دوران باروری زنان را توصیه می کنند.

بیشتر بدانید: ۵ دلیل کاهش اسپرم مردان در سراسر جهان

افسانه: نوشیدن شربت سرفه می تواند باردار شدن را آسان تر کند

حقیقت: هیچ مدرک علمی برای تأیید این مورد وجود ندارد، اما بسیاری از زنان به این روش سوگند یاد می کنند. این تئوری این است که ماده فعال بسیاری از شربت‌های سرفه، گایفنسین، ممکن است مخاط دهانه رحم را رقیق کرده و رسیدن اسپرم به تخمک را آسان‌تر کند.

اما هیچ تحقیق پزشکی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد و مصرف داروهایی که به آنها نیاز ندارید ایده خوبی نیست. اگر بعداً به آن نیاز پیدا کردید، می تواند اثربخشی آن را کاهش دهد.

افسانه: شریک زندگی شما باید برای بهبود تعداد اسپرم خود از اسپرم استفاده کند

حقیقت: چند مطالعه نشان داده اند که پوشیدن شورت ممکن است دمای کیسه بیضه را افزایش دهد که می تواند کیفیت و تحرک اسپرم را کاهش دهد. تحقیقات بیشتری باید انجام شود، اما ممکن است برای یک مرد مفید باشد که از موقعیت هایی که باعث افزایش دما در کیسه بیضه می شود اجتناب کند. اینها شامل پوشیدن شورت، شنا در جکوزی یا استفاده از لپ‌تاپ روی پاهای او می‌شود.

مثل همیشه، باید در مورد وضعیت خاص خود و هر گونه سوالی که دارید با پزشک خود صحبت کنید. بسیار رایج است که چند ماه طول بکشد تا باردار شویم، حتی اگر بخواهیم فوراً این اتفاق بیفتد.

اگر زیر 35 سال دارید و حدود یک سال است که تلاش کرده اید، با پزشک یا متخصص باروری مشورت کنید. اگر بالای 35 سال دارید، حدود 6 ماه که گذشت حتما وقت ملاقات پزشک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha