یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز/تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به کشور، بارش‌ها در جنوب غرب و در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان آغاز می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا هم علاوه بر این استان‌ها برای مناطقی از کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب همدان، استان مرکزی و جنوب اصفهان و استان‌های بوشهر و فارس هم این بارش‌ها به شکل رگباری و همراه با باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز سه‌شنبه بارش‌ها در استان‌های کرمان، یزد و مناطقی از اصفهان و ارتفاعات البرز شرقی به شکل پراکنده ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز این شرایط را در جنوب کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان شاهد هستیم، ادامه داد: با ورود سامانه بارشی از غرب بارندگی‌ها کل نوار غربی کشور را در بر می‌گیرد و روز پنجشنبه بارش‌ها به شکل پراکنده در شمال غرب و غرب مورد انتظار است.

رفیعی با اشاره به اینکه در سواحل دریای خزر و دامنه‌های و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان هم بارش‌های رگباری رخ می‌دهد، اظهار کرد:روز سه‌شنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و امروز و فردا غرب دریای خزر متلاطم می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری است و در ساعات بعد از ظهر افزایش تدریجی ابر همراه با وزش باد پیش‌بیینی می‌شود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۹ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز به ۸ درجه بالای صفر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha