مدتی است که به همسرم شک کرده بودم و این باعث شد تا رفتارهایش را ریزبینانه‌تر بررسی کنم. چون نمی‌خواستم جو منزل را متشنج کنم به خودم قول دادم تا زمانی که اصل ماجرا برایم روشن نشده است، وارد گفتگو با همسرم نشوم. راستش، احساس می‌کنم همسرم با کسی در ارتباط است و این موضوع فکرم را به سمت خیانت برده است. البته تصمیم گرفته بودم که از همان ابتدا از یک مشاوره خیانت در تهران کمک بگیرم؛ اما باز هم دست نگه‌ داشتم تا به اطمینان برسم چرا که همسرم را خوب می‌شناختم.

بعد از خیانت زن و شوهر چه کنیم ؟

رفته رفته موضوع پررنگ‌تر شد و اینجا بود که از شدت عصبانیت به همسرم پریدم. اصلاً انتظارش را نداشت و کاملاً جا خورده بود؛ اما همه‌ چیز را انکار کرد تا اینکه دیگر راهی برای سرپوش گذاشتن پیدا نمی‌کرد و به خیانتش اقرار کرد. من زندگی با همسرم را دوست داشتم و تصمیم به جدایی برایم سخت بود. اما از طرفی موضوع خیانت واقعاً غیرقابل بخشش است. هیچ راهی به ذهنم نمی‌رسید تا اینکه تصمیم گرفتم از یک مشاوره خیانت در تهران درخواست راهنمایی کنم.

حتما بخوانید: با خیانت همسر و شوهر چه کنم؟

اولین اقدام پس از متوجه شدن خیانت

طبق تجربه اکثر افرادی که قربانی خیانت شده‌اند، در ابتدای امر به دنبال طلاق نیستند. آن‌ها فقط سعی می‌کنند که بهترین عکس‌العمل را نشان دهند. در این گونه موارد بکارگیری از تکنیک‌های مشاوره خیانت می‌تواند موثر باشد. احتمالا اگر به مانند شخص خیانت دیده‌ داستان ما گیج شده‌اید، سوالات زیادی برایتان پیش آمده است که ما سعی خواهیم کرد به نحوی کاملاً درست به آن‌ها پاسخ دهیم.

سوالات پیش آمده پس از خیانت

ما در ادامه به مهم‌ترین دغدغه‌های افراد پس از خیانت خواهیم پرداخت. در واقع سوال‌هایی که ممکن است در چنین وضعیتی از ذهن‌تان گذشته باشد، عبارتند از:

· آیا بلافاصله باید تقاضای طلاق کنم؟

اکثر مراکز مشاوره خیانت در تهران، در وهله اول پاسخ منفی به این سوال می‌دهند. البته اگر مدت‌ها از خیانت همسرتان گذشته است و برنامه‌ ریزی طلاق را انجام داده‌اید، می‌توانید راه پیش رو را پیگیری کنید. در غیر این صورت توصیه می‌کنیم که حداقل 6 ماه زمان به جهت جبران خیانت در نظر بگیرید؛ چرا که در این مدت هم شما و هم همسرتان از شوک اولیه خیانت و افشای آن خارج شده و ممکن است تصمیم‌ بهتری برای ادامه یا عدم ادامه زندگی‌تان اتخاذ کنید. البته در نظر گرفتن زمان به این معنا نیست که رابطه‌ گذشته‌تان به همان منوال پیش برود.

image_1644482871.jpg

· چگونه با بچه‌هایمان رفتار کنیم؟

اینکه خیانت همسرمان را به بچه‌ها اطلاع دهیم، یک تصمیم شخصی است. اما باید توجه داشته باشید که هر چه عنوان می‌شود (مخصوصاً از جزئیات خیانت) بعدها قابل اصلاح نیست. ضمن اینکه با توجه به سن بچه‌ها می‌توانید تعیین کنید که آیا واقعاً به شنیدن این موارد نیاز دارند یا خیر. معمولاً در مشاوره خیانت در تهران به والدین توصیه می‌شود که به بچه‌ها بگویید: من و مادرت/پدرت در حال حاضر با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که باید آن‌ها را حل کنیم.

حتما بخوانید: 13 دلیل خیانت زن به شوهر

· مشکل پیش آمده را با چه کسی در میان بگذاریم؟

مطمئناً همه‌ی ما دوست و رفیق‌های داریم که حتی در فضای مجازی نیز دسترسی به آن‌ها راحت است؛ اما درمیان گذاشتن چنین مسئله‌ مهمی با این افراد کار بسیار عجولانه‌ای است که ممکن است اوضاع را بدتر از آنچه که هست، جلوه دهد. حتی صحبت با افراد نامحرم به جهت تلافی یا انتقام نیز روش درست برای مقابله با چنین مشکلی نخواهد بود و در واقع بهترین تصمیم مراجعه به یک مشاوره خیانت در تهران به جهت درمان خیانت خواهد بود.

· آیا باید با همسرم درباره خیانت صحبت کنم؟

مطمئناً پاسخ مثبت است. اگر بنا به درمان خیانت دارید، اولین قدم صحبت با همسرتان است و مسلماً باید با این سوال شروع کنید که خیانت از کجا شروع شد؟ به طور کلی اگرچه شنیدن بعضی از واقعیت‌ها خصوصاً درباره‌ خیانت تلخ است، اما بخش جدایی‌ناپذیر از روند درمانی خیانت و اعتمادسازی دوباره است.

· تعیین خط قرمز؟ درست یا غلط؟

تعیین خط قرمز برای همسرتان دارای اهمیت است و کاملاً اجباری. در واقع در ابتدای امر باید از همسرتان بخواهید که دیگر به خیانت فکر نکند. همچنین در رابطه‌تان نباید هیچ‌گونه راز یا دروغی وجود داشته باشد. با کمک یک مشاوره خیانت در تهران، حتی برنامه‌های فضای مجازی همسرتان را نیز محدود کنید. اینجاست که اگر رابطه‌تان برای همسرتان مهم باشد، بدون قید و شرط موارد عنوان شده را می‌پذیرد.

image_1644482972.jpg

· اعتماد دوباره درست است یا غلط؟

بازگشت اعتماد نمی‌تواند در مدت زمان کوتاهی انجام بگیرد و به راحتی این اتفاق رخ نخواهد داد؛ حتی ممکن است جواب نگیرید که این موضوع به اینکه چقدر از همسرتان شناخت دارید نیز بستگی دارد. با این حال باید به خوبی بدانید که اعتمادسازی دوباره به هیچ عنوان جنس اعتماد گذشته را نخواهد داشت و این موضوع حساسیت‌ها را بالا خواهد برد. در این خصوص نیز استفاده از تجربه‌های مشاوره خیانت در تهران می‌تواند کمک کننده باشد؛ چرا که به هر حال شکاف‌های عمیقی بین رابطه یک زوج اتفاق افتاده است.

حتما بخوانید: بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

هدف مشاوره خیانت چیست؟

در گام نخست باید اعتمادسازی شکل گرفته شود و اگر تا این مرحله پیش بروید، باید آسیب شناسی رابطه را در نظر بگیرید. عواملی که سبب این اتفاق تلخ شده است باید بررسی شود تا دیگر شاهد خیانت نباشید. از این رو یک مشاوره خیانت با استفاده از تجربه و سوالاتی که مدنظر دارد به شما و همسرتان کمک خواهد کرد تا رفته رفته به زندگی عادی‌تان بازگردید. به طور کلی یک مشاوره‌ خیانت می‌تواند به برقراری تعامل سازنده در رابطه کمک کند.

البته در این خصوص توصیه می‌شود که حتماً از بهترین و معتبرترین مشاوره خیانت در تهران استفاده کنید تا نتایج حاصله زودتر از آنچه که فکر می‌کنید، پدیدار شود.

image_1644483083.jpg

مشاوره خیانت با کلینیک روانشناسی بوجیکا

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه در روابط با همسرتان به مشکل خورده‌اید و یا به تازگی متوجه رفتارهای عجیب شده‌اید و یا مشکلاتی مانند خیانت را تجربه کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که حتماً از یک مشاوره خیانت در تهران استفاده کنید که برای این منظور بکارگیری از مرکز تخصصی روانشناسی بوجیکا می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

در این مراکز با استفاده از بهترین متخصصان به مشاوره فردی، خانوادگی، کودک و نوجوانان پرداخته می‌شود که هر کدام از این موارد با استفاده از بهترین روش‌ها مانند روانکاوی، گروه درمانی، بازی درمانی یا هنر درمانی پیش می‌رود. حتی این مجموعه تخصصی مشاوره آنلاین را نیز به خدمات خود اضافه کرده است که می‌توانید از آن بهره ببرید. به طور کلی برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره خیانت در کلینیک بوجیکا می‌توانید به سایت این مجموعه به نشانی اینترنتی bujikaa.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha