شاید باورش سخت باشد باز هم به دستمال دیگری برای جلوگیری از آبریزش و عطسه نیاز دارید اما لازم نیست از خارش چشم ها و گرفتگی بینی که آلرژی های فصلی به همراه دارد، رنج ببرید.

راهکارهایی برای درمان آلرژی بهاری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی به گفته یک متخصص آلرژی، برخی اقدامات ساده می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

دکتر تیموتی کریگ، مدیر بخش آلرژی، ایمونولوژی و تحقیقات بالینی تنفسی در دانشگاه در هرشی می گوید: «استعداد به همراه تغییرات در زندگی و رژیم غذایی و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها احتمالاً به تعیین شانس ما برای ابتلا به آلرژی کمک می کند.

بیشتر بدانید:  ۸ راهکار فوری برای درمان آلرژی بهاریکریگ خاطرنشان کرد: «بسیاری از متغیرها می توانند باعث آلرژیک شدن شخصی شوند. این مانند برخی بیماری ها نیست که فقط بر اساس یک ژن باشد. این قطعاً چندین ژن همراه با قرار گرفتن در معرض محیط است.»

سابقه خانوادگی آلرژی، درماتیت آتوپیک و آسم می تواند فرد را مستعد ابتلا به آلرژی کند. سلامت کلی، ورزش نکردن، چاقی و رژیم غذایی نامناسب نیز بر علائم تأثیر می گذارد.

قرار گرفتن زودهنگام در معرض دود دست دوم و آلودگی هوا نیز می تواند فرد را در برابر آلرژی آسیب پذیر کند.

فرضیه بهداشت یکی دیگر از ملاحظات است که نشان می دهد تمیز بودن بیش از حد منجر به توسعه ضعیف سیستم ایمنی و تحمل کمتر برای محرک های آلرژی شده است.

رژیم غذایی، ورزش و قرار گرفتن در معرض همه به رشد باکتری هایی کمک می کند که پوست، راه هوایی و سیستم گوارشی افراد را مستعمره می کند. به گفته Penn State Health، این مستعمرات به عنوان میکروبیوم نامیده می شوند و میکروبیوم های خاصی باعث می شوند که فرد بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی باشد.

چندین راه برای کاهش علائم آلرژی وجود دارد:

  • در پایان روز دوش بگیرید تا گرده‌ها را از روی مو و بدنتان پاک کنید.
  • قبل از پوشیدن مجدد لباس هایی که در بیرون پوشیده شده اند را بشویید.
  • قبل از خواب بینی خود را با آب نمک بشویید تا زباله ها از بین بروند.
  • برای بهترین نتیجه، به طور منظم از استروئیدهای موضعی بینی بدون نسخه استفاده کنید. آنتی هیستامین های کم آرام بخش نیز خوب عمل می کنند اما به خوبی استروئیدهای بینی نیستند.
  • قطره های چشمی آنتی هیستامین بدون نسخه نیز می تواند کمک کننده باشد.
  • اگر همچنان رنج می برید، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است بتوانید از طریق واکسن ها یا قرص ها نسبت به آلرژی حساسیت زدایی کنید.

کریگ گفت: یک رژیم غذایی سالم، ورزش و خواب می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و حتی ممکن است برخی علائم آلرژیک را کاهش دهد.

از فعالیت در فضای باز در اواخر بعد از ظهر که بادها معمولا گرده های بیشتری را جمع می کنند و پراکنده می کنند، خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha