سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری در ۱۹ استان از احتمال وقوع طغیان رودخانه‌ها، سقوط سنگ و آب‌گرفتگی معابر خبر داد.

صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از سواحل شمالی، شرق و جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

فردا با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده که با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر نیز ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. در این روز همچنین در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها ادامه دارد. روز چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. پنجشنبه بارش‌ها در شمال غرب کاهش یافته و در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تقویت می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه علاوه بر سواحل دریای خزر در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده و دریای خزر مواج خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha