یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت چند روز آینده کشور پرداخت.

کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور/ بارش باران در برخی استان‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا روز پنجشنبه شاهد بارش باران در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، بخش‌هایی از خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها به صورت رگباری و در برخی ساعات همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی هستیم که گاهی با گرد و خاک و تگرگ در مناطق مستعد همراه می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها به خراسان جنوبی محدود می‌شود، ادامه داد: امروز برای نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و طی 2 روز آینده در استان خوزستان وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آب‌های خزر و خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج و متلاطم می‌شود، افزود: با توجه به بارش‌های امروز در شمال آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی امکان آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد و هموطنان باید احتیاط کنند، از وزش باد نسبتا شدید خبر داد که در برخی نقاط سبب گردوخاک می‌شود و کیفیت هوا را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره امروز این شرایط را در استان‌های خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، تهران، البرز و سمنان انتظار داریم، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور اظهار کرد: بیشینه دمای تهران امروز به ۲۴ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم به ۱۴ درجه رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha