سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 354965

رشته دندانپزشکی یکی از رشته‌های جذاب و پردرآمد شاخه پزشکی است که هر ساله متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش آن اقدام می‌کنند. به این ترتیب، رقابت برای اخذ پذیرش در این رشته زیاد هست و قبولی در آن بسیار دشوار است. ورود به بازار کار و اشتغال هم از چالش‌های بزرگ رشته دندانپزشکی است. با وجود افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته میزان استخدام در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی بسیار کم است.

صفر تا صد تحصیل دندان پزشکی در ترکیه

از طرف دیگر، به دلیل افزایش هزینه‌ها و تحریم‌ها تاسیس مطب و وارد کردن مواد مورد نیاز برای دندان پزشکی نسبت به قبل سخت‌تر شده است. بنابراین، بسیاری از متقاضیان این رشته برای استفاده از امکانات تحصیلی و شرایط کاری بهتر، اقدام به مهاجرت تحصیلی می‌کنند. ‌همین موضوع باعث شده تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به عنوان یکی از گزینه‌های معمول به‌ شمار ‌رود. کشور ترکیه با فراهم کردن امکانات تحصیلی در سطح جهانی و وجود دانشگاه‌هایی که از نظر علمی در رتبه‌بندی جهانی جایگاه بالایی دارند، مقصد مهاجران بسیاری شده است. در ادامه، این مطلب به نکات مهم درباره تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور می‌پردازیم.

چرا باید به تحصیل رشته دندان پزشکی در ترکیه بپردازم؟

طول دوره تحصیل دندانپزشکی در ایران 6 ساله است که 2 سال به دروس عمومی و 4 سال به دروس اختصاصی تعلق دارد. بعد از پایان تحصیلات دانشجو باید 2 سال طرح بگذراند تا اجازه فعالیت داشته باشد. این در حالی است که تحصیل در کشور ترکیه 5 سال به درازا می‌کشد. حدود 2 سال عمومی و 3 سال اختصاصی و پس از پایان این مدت دانشجو می‌تواند وارد بازار کار شود. همچنین، با تحصیل در ترکیه و اخذ مدرک تحصیلی از این کشور فارغ التحصیل می‌تواند وارد بازار کار کشورهای دیگر شود. در طول دوره تحصیلی نیز دانشجو امکان برقراری ارتباط با دانشگاه‌های اروپا، آمریکا و کانادا را دارد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

شما پس از اخذ مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی می‎توانید برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه اقدام کنید. دانشگاه‌های مختلف برای پذیرش دانشجو شرایط متفاوتی دارند. ولی اغلب آنها از دو روش پذیرش دانشجو از طریق آزمون یا بدون آزمون اقدام می‌کنند. هر کدام از این مراحل شرایط مختلفی دارد. در روش اول دانشجو در آزمون YOS یا SAT که هر دانشگاه به ‌طور جداگانه برگزار می‌کند، شرکت کرده و نمره قبولی را کسب می‌کند. همچنین، داشتن تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی یا ترکی یکی از شروط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه است. البته ممکن است در بعضی از دانشگاه‌های خصوصی دانشجو بتواند بعد از پذیرش اقدام به آموزش زبان فشرده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب دانشگاه و شهر مورد نظر می‌توانید از خدمات مشاوره موسسه مهاجر دانش استفاده کنید. ما به ‌روزترین اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان می‌گذاریم که بتوانید انتخاب مناسب و درست‌تری داشته باشید. در روش بدون آزمون هم پذیرش با توجه به سوابق تحصیلی انجام خواهد شد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هم می‌توانید از خدمات موسسه بهره‌مند شوید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

همانطور که اشاره کردیم مدت زمان تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه کوتاه‌تر از ایران است. به این ترتیب، دانشجو می‌تواند سریع‌تر وارد بازار کار شود. از طرف دیگر، دانشجو باید بتواند مدرک تحصیلی معتبر در سطح جهانی کسب کند و در کشورهای دیگر هم فعالیت داشته باشد. تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به لحاظ نزدیک بودن به ایران برای رفت و آمد شما و خانواده‌ بسیار مقرون ‌به صرفه است. شباهت فرهنگی و آب و هوایی از دیگر عواملی است که باعث افزایش تقاضای مهاجرت به این کشور می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم هستند. اگر قصد دارید بعد از تحصیل به کشور خود برگشته و فعالیت کنید، این امر برای شما امکان‌پذیر است. بهتر است پیش از انتخاب دانشگاه مورد نظر در زمینه دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت هم اطلاعاتی به ‌دست آورید. ما در موسسه مهاجر دانش شما را برای دستیابی به اطلاعات جدید راهنمایی می‌کنیم.

دندانپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه

به ‌طور کلی، هزینه زندگی و تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشورها در رده متوسط قرار دارد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با توجه به شرایط تحصیل می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه به عوامل مختلفی مثل خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه، شهر مدنظر و سبک زندگی دانشجو بستگی دارد. همچنین، تجهیزات پزشکی و مواد آموزشی مورد نیاز را باید خود دانشجویان تهیه کنند. در طول تحصیل در این رشته، دانشجو 1000 تا 1500 لیر (معادل 220 تا 330 یورو) برای این ابزار هزینه می‌کند. البته بسیاری از دانشجویان این ابزار را از دانشجویان ترم بالاتر دریافت می‌کنند. در بعضی از دانشگاه‌های ترکیه هم این ابزار به‌ طور رایگان ارائه می‌شود. تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه‌های خصوصی بین 10000 الی 12000 و در دانشگاه‌های دولتی 1000 تا 2000 دلار متغیر است. البته در نظر داشته باشید که پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی آسان‌تر است. در صورتی که شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی را هم داشته باشید، هزینه‌های تحصیل شما بسیار کمتر شده و حتی در بعضی موارد ممکن است رایگان باشد.

اخذ اپلای برای رشته دندانپزشکی در ترکیه با کمک موسسه مهاجر دانش

موسسه مهاجر دانش در کلیه مراحل اخذ اپلای در کنار شما است. ما در این موسسه کمک می‌کنیم با توجه به شرایط خود بهترین رشته، دانشگاه و شهر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. همچنین، در ارائه مدارک، ارسال درخواست، ثبت نام در آزمون، اخذ ویزا، حضور در آزمون و اخذ پذیرش شما را همراهی می‌کنیم. شما می‌توانید در کنار خدمات مهاجرتی از خدمات آموزش زبان فشرده موسسه نیز استفاده کنید تا در هنگام مهاجرت به زبان مورد نیاز خود تسلط داشته باشید.

جمع بندی

امروزه مهاجرت از طریق تحصیل در کشور مقصد رونق پیدا کرده است. تحصیل دندانپزشکی در ترکیه نیز یکی از راه‌هایی است که علاقمندان به این رشته برای مهاجرت پیش روی خود دارند. کشور ترکیه امکانات و شرایط متعددی برای جذب دانشجویان فراهم کرده است که باعث شده متقاضیان مهاجرتی بسیاری داشته باشد. همچنین، می‌توانید نکات مهمی که در این مطلب درباره تحصیل در کشور ترکیه گفته شد را مطالعه کنید. موسسه مهاجر دانش نیز پاسخگوی کلیه سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha