در حالی که عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون ها بر رشد مو تأثیر می گذارند، مصرف بهینه مواد مغذی هم نقش کلیدی دارند. آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه مواد مغذی خاصی می توانند بر سلامت مو، ناخن و پوست ما تأثیر بگذارند؟

با ویتامین های مخصوص پوست، مو و ناخن آشنا شوید!

بسیاری از مردم پوست و موهای سالم را نمادی از سلامت و زیبایی می دانند. مانند هر قسمت دیگری از بدن ، مو برای رشد و خوب به نظر رسیدن، به مواد مغذی مختلفی نیاز دارد. تغذیه، مهم ترین عامل برای رشد مو است و در صورت عدم دریافت مواد مورد نیاز بدن از رژیم های غذایی، مصرف برخی مکمل‌ها می تواند کمک کننده باشد. اما در میان مکمل های مختلف، مصرف کدام موارد موثر است؟

با ویتامین های مخصوص پوست، مو و ناخن آشنا شوید!

بیوتین

بیوتین یکی از هشت ویتامین B است. این ویتامین به عنوان ویتامین B-7 یا ویتامین H نیز شناخته می شود، در این مورد H مخفف "Haar und Haut" است، واژه ای آلمانی برای "مو و پوست". بیوتین محلول در آب است. بدن ویتامین های محلول در آب را ذخیره نمی کند، بنابراین افراد باید آنها را از رژیم غذایی خود جذب کنند. این ویتامین نقش حیاتی در سوخت و ساز کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها در بدن دارد. بیوتین برای سلامت پوست، مو و ناخن ها بسیار مفید است و به عنوان یک مکمل زیبایی پوست شناخته شده است. مصرف مکمل بیوتین به ویژه برای کسانی که کمبود این ویتامین را دارند بهترین نتایج را نشان می دهد. بیوتین، سلامت پوست، اعصاب، سیستم گوارش، متابولیسم و سلول ها را به ارمغان می آورد. بثورات جلدی قرمز و پوسته (راش پوستی)، شایع ترین علائم کمبود بیوتین هستند.

پانتوتنیک اسید (Vitamin B5)

B5 برای سلامت پوست بسیار مهم است. این ویتامین به نرمی، صافی و سلامت پوست کمک می کند و همچنین اثر ضد التهاب و رطوبت رسان عمقی دارد که به تحریک روند ترمیم پوست کمک می کند.

فولیک اسید (Vitamin B9)

اسید فولیک در درجه اول مسئول رشد سالم سلول است. این سلول ها در داخل بافت های پوست، مو و ناخن وجود دارند. همچنین فولیک اسید مانند آنتی اکسیدان برای مقابله با آسیب رادیکال های آزاد عمل می کند.

با ویتامین های مخصوص پوست، مو و ناخن آشنا شوید!

ویتامینC

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که چندین نقش مهم دارد که می تواند بر سلامت مو تأثیر بگذارد. این ویتامین به سنتز کلاژن کمک می کند که حاوی اسید آمینه هایی است که می تواند برای ساخت کراتین استفاده شود. همچنین باعث افزایش جذب آهن شده و در برابر آسیب های اکسیداتیو از پوست و مو محافظت میکند.

زینک

این ماده معدنی برای سنتز پروتئین و تقسیم سلولی، دو فرایند مورد نیاز برای رشد مو ضروری است. به همین ترتیب، کمبود روی ممکن است باعث ریزش مو شود که با مصرف مکمل روی بر طرف می شود. همچنین روی از جمله مواد معدنی ای است که نقش بسزایی در کلاژن سازی، بهبود زخم و بهبود علائم آکنه دارد. در نتیجه در سلامت و تقویت پوست، مو و ناخن اهمیت دارد و از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری می‌کند.

سلنیوم :

سلنیوم یک ماده معدنی است که باعث سفت شدن پوست و محافظت از آن می شود. سلنیوم آسیب رادیکال های آزاد را قبل از ایجاد فرصتی برای ایجاد چین و چروک های زودرس متوقف کرده و به محافظت از غشای سلولی در برابر آسیب UV، التهاب و رنگدانه کمک می کند.

عصاره سنجد:

ترکیبات ضد میکروبی و ضد قارچی در سنجد آن را برای مبارزه با آکنه ایده آل می کند. عصاره سنجد به پوست شما کمک می کند تا چربی های اضافی را متعادل کند و از این طریق به جلوگیری از جوش و آکنه کمک می نماید و پوست را سالم و شفاف نگه می دارد. این خواص ضد میکروبی و ضد قارچی همچنین به افزایش لطافت و کاهش تورم پوست کمک می کند.

با ویتامین های مخصوص پوست، مو و ناخن آشنا شوید!

قرص بازشونده در دهان بیوتین پلاس ویتاول، با طعم انگور سیاه، تجربه ای لذت بخش از مصرف مکمل ها را به ارمغان آورده و با دارا بودن 5000 هزار واحد از بیوتین کنار سایر مواد مورد نیاز برای سلامت پوست، مو و ناخن، هر آنچه برای زیبایی لازم است را تامین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha