پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 356958

جراحی ترمیم پرده بکارت، یک عمل ساده است که باعث ترمیم پرده بکارت یا ساختن پرده بکارتی می شود که وجود ندارد.  درک این نکته مهم است که خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت ساخته شده توسط جراحی، به اندازه پاره شدن پرده بکارت طبیعی غیر قابل پیش بینی است.

جراحی ترمیم پرده بکارت چگونه انجام می شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پلاستیک سورجری، ما اهمیتی که این جراحی می تواند در زندگی یک زن داشته باشد را کاملاً درک می کنیم. زنان به دلایل مختلف جراحی ترمیم پرده بکارت را انتخاب می کنند، برخی برای ارضای باورهای مذهبی و فرهنگی به دنبال این عمل می روند، برای برخی از زنان ترمیم پرده بکارت می تواند تسکین روانی و عاطفی را به دنبال سوء استفاده جنسی یا ضربه ایجاد کند و برای برخی دیگر پرده بکارت می تواند موجب تسکین روانی و عاطفی شود.

دلیل شما هر چه باشد، نباید در انتخاب جراحی ترمیم پرده بکارت احساس تنهایی یا ناراحتی کنید. جراحی ترمیم پرده بکارت باعث می شود در شب عروسی احساس راحتی بیشتری داشته باشید و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

ترمیم پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت لایه نازکی از بافت است که ناحیه واژن را در بر می گیرد. پرده بکارت به راحتی می تواند در بسیاری از موقعیت های خارج از مقاربت، از جمله فعالیت های شدید مانند اسب سواری یا ژیمناستیک، قرار دادن تامپون یا حتی در حین انجام آزمایش پاپ اسمیر به راحتی پاره بشود. بسیاری از زنان ممکن است حتی از پاره شدن پرده بکارت خود آگاه نباشند، زیرا ممکن است خون از دست رفته و درد بسیار کم باشد.

جراحی ترمیم پرده بکارت، یک عمل ساده است که باعث ترمیم پرده بکارت یا ساختن پرده بکارتی می شود که وجود ندارد. درک این نکته مهم است که عمل جراحی بکارت را باز نمی‌گرداند، اما به زنان اجازه می‌دهد که در اولین باری که بعد از عمل رابطه جنسی برقرار می‌کنند پاره شود و خونریزی ایجاد کند.

شش هفته پس از جراحی، پرده بکارت شما بهبود یافته و ترمیم می شود. اولین باری که اکثر بیماران ترمیم پرده بکارت بعد از جراحی رابطه جنسی برقرار می کنند، پرده بکارت همانطور که انتظار می رود مانند یک پرده بکارت طبیعی پاره می شود.

درک این نکته مهم است که خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت ساخته شده توسط جراحی، به اندازه پاره شدن پرده بکارت طبیعی غیر قابل پیش بینی است.

بهترین کاندیدها برای ترمیم پرده بکارت

بهترین کاندیدای هیمنوپلاستی زنانی هستند که از سلامت خوبی برخوردار هستند و به شدت احساس می کنند که نیاز دارند تا پرده بکارت خود را ترمیم کنند. به طور معمول پرده بکارت برای اهداف بهداشتی گسترده تر نیازی به ترمیم ندارد.

بیماران هیمنوپلاستی همچنین باید انتظارات واقع بینانه ای از آنچه که این روش می تواند به آنها ارائه دهد داشته باشند. ترمیم پرده بکارت انتظارات مذهبی و یا فرهنگی را در رابطه با مقاربت ممکن است برآورده کند و می تواند حمایت روانی و عاطفی را برای قربانیان آزار جنسی ارائه دهد، اما ترمیم پرده بکارت شما را دوباره باکره نمی کند. ( منظور بار روانی آن است)

برای آن دسته از بیمارانی که باید از سالم بودن پرده بکارت در هنگام مقاربت در شب ازدواج خود اطمینان حاصل کنند. جراحی باید حداقل 6 هفته قبل از شب ازدواج انجام شود. اگر به دلایل اجتماعی، فرهنگی، مذهبی یا شخصی ترمیم پرده بکارت برای شما ضروری است، جراح پلاستیک شما در مورد جراحی علنا و صادقانه با شما صحبت خواهد کرد.

جراحی ترمیم بکارت

مشاوره برای ترمیم پرده بکارت

اگر به این جراحی حساس فکر می کنید، باید از تمام جنبه های جراحی اطمینان کامل داشته باشید. بسیاری از زنان بحث در مورد ماهیت این جراحی را دشوار می دانند. به همین دلیل است که جراحان با همه بیماران ترمیم پرده بکارت با مهربانی، ملاحظه و متانت رفتار می کنند.

قبل از اینکه تصمیم به جراحی بگیرید، به دقت در مورد انتظارات خود فکر کنید و آنها را با متخصصان جراحی پلاستیک در میان بگذارید. در طول مشاوره، آنها برای گوش دادن به تمام سوالات و نگرانی های شما در آنجا حضور خواهند داشت، آنها به صراحت در مورد دلایل انجام جراحی با شما صحبت می کنند و می توانند شما را در تمام جزئیات عمل شما راهنمایی کنند.

آماده شدن برای ترمیم پرده بکارت

جراح و هماهنگ کننده بیمار شما راه هایی را برای آماده شدن برای جراحی ترمیم پرده بکارت از نحوه آماده شدن برای بهبودی گرفته تا دستورالعمل هایی در مورد اقداماتی که برای آمادگی کامل برای این عمل باید انجام دهید را تشریح می کند. همچنین قبل از جراحی ترمیم پرده بکارت نیاز به معاینه زنان دارید.

جراحی ترمیم پرده بکارت توسط یکی از جراحان متخصص انجام می شود. حتما قبل از انجام جراحی در مورد تجهیزات، سرویس بهداشتی، کنترل عفونت و همچنین کادر پرستاری و پزشکی از استانداردهای پزشکی از پزشک سوالات خود را بپرسید.

شما می توانید مطمئن باشید که در بهترین وضعیت خود خواهید بود و با بالاترین استانداردهای مراقبت های پزشکی قبل از عمل جراحی، در طول عمل و در حین بهبودی مواجه خواهید شد.

بهبودی پس از ترمیم پرده بکارت

شما می توانید در همان روزی که عمل انجام داده اید به خانه برگردید و اگرچه می توانید روز بعد از عمل جراحی ترمیم پرده بکارت به محل کار خود بازگردید، توصیه می کنیم کارها را نیز آهسته انجام دهید و به خود زمان استراحت دهید تا به بدن خود اجازه دهید التیام یابد.

پس از جراحی ترمیم پرده بکارت باید به آرامی ناحیه مورد نظر را با آب و صابون به طور منظم بشویید. تورم و کبودی خفیف به مدت 2 تا 4 هفته وجود خواهد داشت، اما درد باید بسیار کم باشد و باید ظرف یک هفته پس از جراحی از بین برود. برای کمک به تسکین هر گونه درد و جلوگیری از عفونت، نسخه ای برای داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک دریافت خواهید کرد.

اگر قبل از عروسی تحت عمل جراحی ترمیم پرده بکارت هستید، باید تا شب عروسی از وسایل بهداشتی نظیر تامپون استفاده نکنید. این کار باعث می شود که برش ها به طور کامل بهبود یافته و از پارگی پرده بکارت جدید جلوگیری شود.

همچنین باید از پوشیدن لباس‌های زیر تنگ، بلند کردن اجسام سنگین و هر گونه فعالیت شدید خودداری کنید زیرا ممکن است بر بهبودی شما تأثیر منفی بگذارد.

نگران بخیه های خود نباشید؛ بخیه ها خود به خود حل می شوند و بیرون می آیند.

یک هفته پس از جراحی باید بتوانید یک ورزش سبک را از سر بگیرید؛ با این حال، به مدت 4-6 هفته از بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش های شدید خودداری کنید.

خطرات و عوارض ترمیم پرده بکارت

هر عملی دارای خطرات و عوارض احتمالی است. خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق بیماران هیمنوپلاستی هیچ مشکلی با عمل جراحی خود ندارند و از نتایج آنها بسیار خوشحال هستند.

خطرات نادر هستند اما در صورت وقوع ممکن است نیاز به داروهای اضافی یا حتی جراحی باشد. چنین خطراتی شامل عفونت، خونریزی، زخم، درد در هنگام مقاربت و تغییر شکل وازن است. همچنین میزان خونریزی در اولین رابطه جنسی پس از جراحی قابل پیش بینی نیست. با این حال، اکثر بیماران هرگز این خطرات را تجربه نمی کنند، زیرا بسیار نادر هستند.

تکنیک های ترمیم پرده بکارت

جراحی ترمیم پرده بکارت معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد و می توانید انتظار داشته باشید که تحت آرامبخشی موضعی قرار بگیرید.

در خانم هایی که تنها بخشی از پرده بکارت پاره شده است، جراح شما که متخصص ترمیم پرده بکارت است، از بخیه های خود حل شونده برای بخیه زدن تکه های باقی مانده استفاده می کند. این به پرده بکارت اجازه می دهد تا در هنگام بهبودی دوباره با هم رشد کنند.

در زنانی که هیچ باقیمانده ای از پرده بکارت وجود ندارد یا بدون پرده بکارت به دنیا آمده اند، جراح ورودی واژن را سفت می کند و از بخش کوچکی از بافت واژن برای ایجاد پرده بکارت جدید استفاده می کند. این پرده بکارت ساخته شده بسیار شبیه پرده بکارت طبیعی است.

ترمیم پرده بکارت یک جراحی دائمی محسوب نمی شود. ترمیم پرده بکارت تا زمانی که پرده بکارت دوباره پاره شود، طول می کشد، معمولا به طور طبیعی زمانی که برای اولین بار بعد از عمل خود رابطه جنسی برقرار می کنید.

اگر بعد از عمل خود مقاربت نداشته باشید، پرده بکارت باید تا زمانی که این کار را انجام ندهید دست نخورده باقی بماند، مگر اینکه به دلیل فعالیت های شدید، قرار دادن تامپون یا سایر دلایل پرده بکارت ترمیم شده پاره شود.

هزینه ترمیم پرده بکارت

پیچیدگی هر جراحی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، به همین دلیل است که هزینه جراحی ترمیم پرده بکارت تنها زمانی قابل تعیین است که با یک جراح متخصص مشورت کنید و هزینه دقیق را از آنها بسته به شرایط خودتان بپرسید.

در کلینیک جراحی پلاستیک، حساسیت و صلاحدید درمان ترمیم پرده بکارت را درک می کنند. برای بسیاری از زنان این جراحی ممکن است به دلایل مختلف شخصی یا مذهبی ضروری باشد، اما معمولاً تحت پوشش برنامه های مراقبت های بهداشتی قرار نمی گیرد و ممکن است خارج از محدوده قیمت آنها به نظر برسد.

ترمیم پرده بکارت برای چه کسانی انجام نمی شود؟

برای افراد زیر 18 سال که محدودیت سنی قانونی است، نمی توان این کار را انجام داد. در صورت وجود عفونت در ناحیه تناسلی، ترمیم پرده بکارت به بعد از روند بهبودی موکول می شود. پس از درمان مناسب در نتیجه بهبود عفونت می توان پرده بکارت را ترمیم کرد. اگر از داروی رقیق کننده خون استفاده شود، ترمیم پرده بکارت به تاریخ بعدی که دارو از بدن آزاد می شود موکول می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha