حتی اگر احساس قدرت خاصی نمی کنید، به این فکر کنید که چقدر پیشرفت کرده اید، چگونه زنده مانده اید. شما در حال حاضر اینجا هستید، زنده و قدرتمند و توانمند! با خودتان مهربان باشید و صبوری کنید.

چطور خودم را دوست داشته باشم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، سال گذشته برای من سال سختی بود. من واقعاً با سلامت روانم دست و پنجه نرم می کردم و از افسردگی و اضطراب رنج می بردم. با نگاه کردن به زنان زیبا و موفق دیگر، از خود پرسیدم: «آنها چگونه اینطور هستند؟ چگونه آنها می توانند احساس خوبی داشته باشند؟»

می‌خواستم بفهمم و می‌خواستم با زنان دیگری احساس خودم را در میان بگذارم که مانند من می‌خواستند احساس خوشبختی کنند و می‌خواستند احساس خوبی داشته باشند.

تصمیم گرفتم منبعی را گردآوری کنم که هر کسی بتواند از آن استفاده کند. از زنانی که می شناختم پرسیدم: «مانتراها و عادات مراقبت از خود چیست؟»

چیزی که به من گفتند در عین حال هم انقلابی بود و هم کاملاً بی معنی. من توانستم آنها را تمرین کنم، می دانم که شما هم می توانید. در اینجا 13 دستور العمل برای عشق به خود آورده شده است :

1. از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

ما اجتماعی شده ایم که رقابتی باشیم، بنابراین مقایسه خودمان با دیگران طبیعی است اما در عین حال می تواند خطرناک باشد. هیچ فایده ای ندارد که خود را با هر کس دیگری در این سیاره مقایسه کنید زیرا فقط یکی از «شما» در جهان وجود دارد. در عوض، روی خود و زندگیتان تمرکز کنید. جابجایی انرژی به سمت خودتان به تنهایی به شما کمک می کند احساس آزادی کنید.

2. نگران نظرات دیگران نباشید

نگران این نباشید که جامعه نسبت به شما چه فکری می کند یا چه انتظاری از شما دارد. شما نمی توانید همه را خوشحال کنید، بنابراین این اتلاف وقت که برای آن تلاش کنید و فقط باعث کاهش سرعت شما در مسیر رسیدن به «بهترین خود بودن» می شود.

3. به خودتان اجازه اشتباه بدهید

از دوران جوانی بارها و بارها به ما می گویند «هیچ کس کامل نیست، همه اشتباه می کنند.» اما هر چه سن شما بالاتر می رود، فشار بیشتری را احساس می کنید که هرگز نباید شکست خورید.

کمی خودتان را رها کنید! اشتباه کنید تا بتوانید از آنها یاد بگیرید و رشد کنید. گذشته خود را در آغوش بگیرید. شما دائماً در حال تغییر هستید و از چیزی که زمانی بودید به فردی که امروز هستید و روزی خواهید بود تبدیل می شوید. بنابراین، آن صدایی را در ذهن خود فراموش کنید که می گوید باید کامل باشید!

اشتباه کنید! درس هایی از اشتباهات خودتان می گیرید که قیمتی ندارند و بسیار ارزشمند هستند.

4. به یاد داشته باشید که ارزش شما به ظاهر بدن شما بستگی ندارد

چیزهای زیادی در دنیا می خواهند شما را از این حقیقت قدرتمند منحرف کنند. گاهی اوقات حتی تبعیض جنسی درونی شما، افکار ناکافی بودن نسبت به خودتان را تأیید می کند. شما به این دلیل ارزشمند هستید که «وجود دارید، هستی دارید و زندگی می کنید»، نه به خاطر ظاهر بدنتان.

بنابراین، چیزی را بپوشید که احساس خوبی به شما می دهد. چیزی بپوشید که به شما احساس اعتماد به نفس، راحتی و خوشحالی می دهد. و خودتان را همانطور که هستید قبول کنید.

5. از رها کردن افراد سمی نترسید

همه مسئولیت انرژی ای که به دنیا می دهند را نمی پذیرند. اگر کسی هست که افکار مسمومی را به زندگی شما تزریق می کند و مسئولیت آن را نمی پذیرد، ممکن است به این معنی باشد که باید از او دور شوید.

از انجام این کار نترسید. این کار برای شما رهایی بخش و مهم است، حتی اگر دردناک باشد.

از انرژی خود محافظت کنید. دور کردن خود از موقعیت ها یا همراهی با افرادی که شما را خسته می کنند، بی ادبانه یا اشتباه نیست.

6. ترس های خود را پردازش کنید

احساس ترس نیز مانند خطاکاری طبیعی و انسانی است. ترس های خود را رد نکنید و آنها را درک کنید. این کار واقعا می تواند به سلامت روان شما کمک کند. بازجویی و ارزیابی ترس‌هایتان به شما کمک می‌کند تا به وضوح برسید و مسائلی را در زندگی‌تان که باعث اضطراب شما می‌شد، آشکار کنید. این به نوبه خود می تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند.

7. به خودتان اعتماد کنید

ما اغلب به خود و توانایی خود در انجام آنچه درست است شک می کنیم، در حالی که بیشتر اوقات در قلب خود می دانیم که بهترین کار چیست. به یاد داشته باشید که احساسات شما معتبر و قابل اعتماد هستند. شما ارتباط خود را با واقعیت از دست نمی دهید. شما خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید، پس بهترین مدافع و همراه خود باشید.

8. از هر فرصتی که زندگی ارائه می دهد استفاده کنید یا فرصت خود را ایجاد کنید

لحظات زندگی خود را غنیمت بشمارید، شما تنها یک بار زندگی میکنید و این لحظات شیرین یا تلخ دیگر تکرار نمی شوند. زمان بندی همیشه خوب نیست و گاهی باعث به تاخیر افتادن کارهایی که می خواهید یا دوست دارید انجام بدهید می شود؛ این نباید شما را از رسیدن به اهداف و رویاهایتان باز دارد. در عوض، لحظه را غنیمت بشمارید، زیرا ممکن است هرگز برنگردد.

9. خودتان را در اولویت قرار دهید

از انجام این کار احساس بدی نداشته باشید. زنان ممکن است عادت کرده باشند که دیگران را در اولویت قرار دهند. اگرچه زمان و مکانی برای این کار وجود دارد، اما نباید این عادتی باشد که به بهای رفاه ذهنی یا عاطفی شما تمام شود.

زمانی را برای رفع فشار بیابید. بدون فشار وارد کردن به خودتان، می توانید بعد از اینکه خودتان را در نظر گرفتید، به دیگران نیز به اندازه کافی اهمیت بدهید.

چه گذراندن روز در رختخواب باشد یا گشت زدن بیرون از منزل در طبیعت، چیزی را بیابید که به شما کمک می کند تا از فشار خارج شوید و زمانی را به این موضوع اختصاص دهید.

10. تا جایی که می توانید درد و شادی را احساس کنید

به خودتان اجازه دهید تا چیزها را به طور کامل احساس کنید. به سمت درد متمایل شوید، از شادی خود لذت ببرید و برای احساسات خود محدودیت قائل نشوید. مانند ترس، درد و شادی احساساتی هستند که به شما کمک می کنند خود را درک کنید و در نهایت متوجه شوید که شما احساسات نیستید و شما هستید که آنها را کنترل و احساس می کنید.

11. جسارت داشته باشید و عادت کنید حرف دلتان را بزنید

جسارت مانند یک حرکات یک عضله است و هر چه بیشتر آن را تمرین دهید رشد می کند. برای نشستن پشت میز منتظر اجازه نباشید. به گفتگو بپیوندید افکار خود را به اشتراک بگذارید. اقدام کنید و بدانید که صدای شما (حرف هایتان) به اندازه صدای دیگران مهم است.

12. زیبایی را در چیزهای ساده ببینید

سعی کنید هر روز حداقل به یک چیز کوچک و زیبا در اطراف خود توجه کنید. آن را یادداشت کنید و از آن سپاسگزار باشید. قدردانی نه تنها به شما چشم انداز می دهد، بلکه برای کمک به شما در یافتن شادی ضروری است.

13. با خود مهربان باشید

دنیا پر از کلمات و انتقادات تند است -شما را به این ترکیب اضافه نکنید. با مهربانی با خود صحبت کنید و خود را پست نخوانید. برای خودتان جشن بگیرید، شما خیلی پیشرفت کردید و خیلی بزرگ شدید فراموش نکنید که برای خودتان جشن بگیرید و نه تنها در روز تولدتان!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha