برخی از زنان برای مقابله با علائم یائسگی از هورمون درمانی استفاده می کنند، اما یک بررسی جدید نشان می دهد که هورمون درمانی ممکن است خطر ابتلا به سوزش سر دل را در زنان افزایش دهد.

هورمون درمانی ممکن است خطر رفلاکس مزمن را در زنان افزایش دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، بر اساس تجزیه و تحلیل پنج مطالعه قبلی، زنانی که هورمون مصرف می‌کنند یا تا به حال مصرف کرده اند، در معرض خطر بیشتر ابتلاء به بیماری رفلاکس معده هستند که با سوزش سر دل، مشکل در بلعیدن و درد قفسه سینه مشخص می‌شود.

این اولین بار نیست که هورمون درمانی با عوارض جانبی مرتبط می‌شود. مطالعه سال ۲۰۰۲ نشان داد که استفاده طولانی مدت هورمون‌ها خطر سکته مغزی و سرطان سینه و تخمدان را افزایش می‌دهند. این روزها، استفاده کوتاه مدت از هورمون درمانی برای برخی از زنانی که علائم شدید یائسگی دارند، بی خطر تلقی می‌شود.

دکتر «استفانی فابیون»، محقق ارشد و مدیر مرکز کلینیک مایو مینه سوتا، گفت: «پیام اصلی این است که استفاده از هورمون درمانی می‌تواند با رفلاکس معده مرتبط باشد و زنانی که در معرض خطر هستند باید مشاوره شوند.»

او گفت: «زنان در معرض خطر شامل کسانی هستند که چاق هستند، سیگار می کشند، مصرف الکل دارند و فعالیت بدنی منظم ندارند. فعالیت بدنی شدید بعد از غذا نیز ممکن است زن را در معرض خطر قرار دهد.»

تحقیقات قبلی نشان داده است که خطر ابتلاء به رفلاکس معده در دوران بارداری زمانی که هورمون‌ها در حال افزایش هستند و همچنین زمانی که زنان قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کنند، بیشتر است.

هورمون‌ها ممکن است اسفنکتر تحتانی یا ماهیچه‌ای را که مری را به معده متصل می‌کند ضعیف کرده و به اسید اجازه می‌دهد به راحتی به لوله غذا دسترسی پیدا کند. به گفته فاوبیون، استروژن همچنین ممکن است تولید اسید معده را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha