مدیرعامل تیپیکو از واردات مواد اولیه تولید دو داروی اساسی برای بیمارانی که اقدام به پیوند عضو کرده‌اند، خبر داد.

ازسرگیری تولید۲ داروی بیماران پیوندی با یک چهارم قیمت نمونه خارجی/توزیع به داروخانه‌ها؛ به‌زودی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،منصور نکویی‌نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین(تیپیکو) گفت: طی روزهای گذشته ترخیص مواد اولیه تولید دو دارو برای بیمارانی که پیوند عضو داشته‌اند صورت گرفته و بر این اساس تولید این دو دارو از سر گرفته شده است.

وی با اشاره به وقفه‌ای که طی ماه‌های گذشته در واردات مواد اولیه دو داروی "سیکلوسپورین" و "تاکرولیموس" رخ داده بود، گفت: پس از انجام بررسی‌ها و آزمایشات لازم روی مواد اولیه وارداتی، اکنون تولید مجدد این دو دارو در شرکت زهراوی به صورت سه شیفت دنبال می‌شود و طی روزهای آینده شاهد توزیع این دارو در داروخانه‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

قیمت سه تا چهار برابری نمونه‌های خارجی

نکویی نیا تاکید کرد: نمونه‌های وارداتی این داروها قیمتی حدود سه تا چهار برابر تولید داخل را دارند و با تولید این داروها که به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان عملیاتی شده، شاهد کاهش قابل توجه هزینه‌های این دسته از بیماران هستیم.

وی درباره کیفیت این محصولات در مقایسه با نمونه‌های خارجی آنها توضیح داد: باتوجه به اینکه محصولات شرکت تولیدکننده این داروها تحت لیسانس شرکت روش(Roche) سوئیس است، تمامی روند تولید دارو از صفر تا ۱۰۰ توسط این شرکت رصد و ممیزی می‌شود و بر این اساس می‌توان این اطمینان خاطر را داد که کیفیت این داروها در قیاس با نمونه‌های خارجی آنها برابری می‌کند.

مدیرعامل تیپیکو درباره این دو دارو گفت: "سیکلوسپورین" که با نام تجاری "ایمینورال" وارد بازار می‌شود و "تاکرولیموس" یا "کوگرافت" داروهایی هستند که برای بیمارانی که پیوند عضو انجام داده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند تا با مهار سیستم ایمنی بدن مانع از آن شوند که سیستم ایمنی عضو پیوندی را دفع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha