شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

مرکز آمار ایران، بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ٨,٢ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در بهار امسال بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۴۰۱)، یک واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری به ۸.۲درصد کاهش یافت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه رسالت ،در بهار ۱۴۰۲، به‌میزان ٤١,٢ درصد جمعیت ١٥ساله و بیش‌تر، از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۴۰۱) ۰.۳ درصد افزایش یافته است.جمعیت شاغلین ١٥ساله و بیشتر در این فصل ٢٤ میلیون و ۳۰۶ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٢٨ هزار نفر افزایش داشته است.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار ۱۴۰۲، بخش خدمات با ٥١,٣ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی، بخش‌های صنعت با ٣٣.١ درصد و کشاورزی با ١٥.٥ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله، حاکی از آن است که ٢١,٦ درصد از فعالان این گروه سنی در بهار ۱۴۰۲ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۴۰۱) ٢.٤ درصد کاهش یافته است.

بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در بهار ۱۴۰۲، ١٥,٥ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند، این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به بهار ۱۴۰۱، به‌میزان ١.١ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری به ۸.۲درصد کاهش یافت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha